Het is de bedoeling dat Nederland in 2012 begint aan de kilometerheffing. Het ontwikkelen, bouwen en testen van de benodigde software, technieken en kastjes kost veel tijd. Of wordt het hele plan toch afgeschaft?
Franse premier dubt over alternatieven écotaxe
De Franse premier, Manuel Valls, aarzelt tussen twee 'scenario's' voor een kilometerheffing voor vrachtverkeer als altern...
PPS bij wegenbouw te duur, zegt Duitse rekenkamer
Publiek-private samenwerking bij aanleg, onderhoud en exploitatie van wegen kosten de staat meer dan wanneer wegen geheel...
Duitse Maut gaat gelden vanaf 7,5 ton
De Duitse kilometerheffing voor vrachtverkeer wordt uitgebreid tot voertuigen met een gewicht van 7,5 ton en meer. Nu gel...
Duitse tol personenauto’s gaat 2016 in
De tol voor personenauto's in Duitsland wordt begin 2016 ingevoerd en kost 100 euro per jaar. Hij krijgt de vorm van een ...
ADAC: kwart Duitse bruggen rot als een mispel
Een kwart van de stadsbruggen in Duitsland verkeert in zeer slechte staat. Dat durft de ADAC, de Duitse ANWB, wel te zegg...
Verwarring over Duitse personenwagentol
In Duitsland is verwarring ontstaan over wat verkeersminister Alexander Dobrindt voorheeft met de 'PKW-Maut', de heffing ...
Flinke groei wegvervoer op Duitse tolwegen
In april is het aantal door vrachtauto's gereden kilometers op Duitse tolwegen met 4,6% toegenomen.
Dat blijkt uit cijfer...
Belgisch tolcontract met Sky-Ways rond
Het contract met het consortium Sky-Ways voor de installatie en exploitatie van het Belgische systeem voor de kilometerhe...
Frankrijk zoekt naar compromis trucktol
In Frankrijk wordt gewerkt aan een compromis om de écotaxe poids lourds, de kilometerheffing voor vrachtauto's met een g...
Frans parlement heeft plan om écotaxe toch in te voeren
Een commissie uit het Franse parlement ziet toch een oplossing om de écotaxe poids lourds, de kilometerheffing voor vrac...