Het is de bedoeling dat Nederland in 2012 begint aan de kilometerheffing. Het ontwikkelen, bouwen en testen van de benodigde software, technieken en kastjes kost veel tijd. Of wordt het hele plan toch afgeschaft?
Onderzoek: Duitse tol personenauto’s levert bijna niets op
Duitsland haalt met de voorgenomen tol voor personenauto's geen 600 miljoen euro per jaar binnen, maar hooguit 300 miljoe...
Toenemende weerstand tegen nieuwe Duitse tol
Tegen het plan van Duitsland om personenauto's tol te laten betalen ontstaat, in binnen- en buitenland, steeds meer weers...
Duitse tol personenauto’s moet ruim half miljard opleveren
De nieuwe Duitse tol voor personenauto's wordt in 2016 ingevoerd en moet 625 miljoen euro per jaar aan staatsinkomsten op...
Duits wegvervoer stemt in met nieuwe Maut-tarieven
Het Duitse wegvervoer stemt in met de nieuwe tarieven voor de kilometerheffing die vorige week zijn bekendgemaakt.
Organi...
Duitse toltarieven iets omlaag
De tarieven van de Duitse kilometerheffing voor vrachtverkeer gaan met ingang van volgend jaar omlaag. Maar er moet ingaa...
Kallas: Duits tolvignet is discriminerend
Europees Transportcommissaris Siim Kallas noemt de manier waarop Duitsland een tolvignet voor personenauto's wil invoeren...
Frans wegvervoer tegen nieuwe tol
De Franse wegvervoerorganisatie FNTR maakt ernstig bezwaar tegen de kilometerheffing voor transitovervoer die de regering...
Speculatie over overname Toll Collect door staat
Volgens berichten in de Duitse media zou de staat Toll Collect, de exploitant van het Maut-systeem, willen overnemen. And...
Groei aantal Duitse tolkilometers houdt aan
Het wegvervoer in Europa blijft flink groeien. In mei werden op Duitse tolwegen 3,5% meer kilometers afgelegd dan in deze...
Frankrijk kiest voor tol voor alleen transitoverkeer
Frankrijk ziet af van een écotaxe poids lourds voor alle vrachtverkeer. In plaats daarvan moet er een tol komen voor all...