Logistieke Vikingen zijn Europa aan het veroveren. In hoeverre de strengere normen voor de uitstoot van zwavel en stikstof gevolgen zullen hebben voor het scheepvaartverkeer die kant uit, is nog onzeker.
Deze week in de krant: dossier Scandinavië
In de jaren zeventig en tachtig stonden de Scandinavische landen bekend als de meest succesvolle, progressieve en beschaa...
Bring Cargo koopt Zweedse transporteur Ekdahls Åkeri
Bring Cargo, de logistieke dochter van de Noorse Post, heeft de Zweedse wegvervoerder Ekdahls Åkeri overgenomen voor een...
CMA CGM start eigen feederdienst naar Noorwegen
De Franse rederij CMA CGM heeft het 523 teu grote schip ‘Margareta B’ gehuurd voor de start van een eigen feederdiens...
Geodis wil spoorvervoer sterk uitbreiden
Geodis heeft uitgewerkte plannen om over een 'spoorsnelweg' door Europa jaarlijks een half miljoen trailers te vervoeren....
Leman nieuwe Deense partner Cargoline
Leman is met ingang van volgend jaar de nieuwe Deense partner van het Europese groupagenetwerk CargoLine.
Nu is Otto Hans...
Ramsauer zet proef met ecocombi voort
De Duitse verkeersminister, Peter Ramsauer, houdt vast aan de proef met de ecocombi, ook al dreigt nu ook de noordelijke ...
Noorse staking treft transport
De scheepvaart van en naar Noorse havens ondervindt ernstige hinder door een staking van een groot deel van de Noorse loo...
Wegvervoer in Noordse landen wil tijdelijke opheffing cabotagevrijheid
Wegvervoerorganisaties in Denemarken, Zweden en Noorwegen willen dat de cabotagevrijheid in hun landen voor een periode v...
P&O Ferrymasters vindt nieuwe Finse partner
P&O Ferrymasters en Greencarrier Freight Services gaan samenwerken in het vervoer tussen de Benelux en Noord-Europa.
...
DSV bouwt grote terminal in Landskrona
DSV bouwt in de Zweedse havenstad Landskrona een combiterminal waar alle divisies - zee- en luchtvracht, wegvervoer en wa...