Logistieke Vikingen zijn Europa aan het veroveren. In hoeverre de strengere normen voor de uitstoot van zwavel en stikstof gevolgen zullen hebben voor het scheepvaartverkeer die kant uit, is nog onzeker.
Scandinavië ‘onveilig’ voor buitenlandse chauffeurs
Organisaties in het wegvervoer waarschuwen chauffeurs in Scandinavië bijzonder voorzichtig te zijn.
Onverlaten zouden in...
Groupageclub 24Plus vindt Zweedse partner
Gödecke Logistik in het Zweedse Malmö is toegetreden tot 24Plus Logistics Network
24Plus is een Europees samenwerkingsv...
Meer schepen en lading door Kielerkanaal
Vorig jaar steeg het vervoer van goederen door het Noord-Oostzeekanaal (het 'Kielerkanaal') door Noord-Duitsland met 17%....
DB Schenker voert snelheid dienst Oslo-Narvik op
DB Schenker gaat de snelheid van zijn nieuwe spoordienst tussen Oslo en Narvik, in het hoge noorden van Noorwegen, opvoer...
Eén Hupac-spoornetwerk tussen Zweden en Noord-Italië
Hupac en Intercontainer Scandinavia beginnen een nieuwe intermodale spoordienst tussen Zweden en Italië.
De twee bedrijv...
‘Zalmtrein’ gestaakt
Twee jaar reed de ‘zalmtrein’ tussen Oslo en Rotterdam. Over een maand is het afgelopen.
Iets meer dan twee jaar na d...
Weinig nieuws van het ferryfront
De Scandinavische ferrymaatschappijen zien maand na maand weer wat meer vrachtwagens hun veerboten oprijden, maar de groe...
‘Iedereen moet wat verdienen’
De Noorse zalmexport door de lucht is een kwestie van kleine marges, maar door de gigantische volumes wordt er een aardig...
Bring staakt spoordienst Rotterdam-Oslo
Bring Logistics staakt de spoordienst tussen Rotterdam en Oslo, de zogenoemde 'zalmtrein'
De dienst werd nu precies twee ...
CargoNet staakt spoorvervoer op Zweden
CargoNet zet een punt achter zijn spoorvervoer van en naar Zweden.
De Noorse spoorvervoerder klaagt over de gebrekkige pu...