‘Iedereen moet wat verdienen’

De Noorse zalmexport door de lucht is een kwestie van kleine marges, maar door de gigantische volumes wordt er een aardige boterham verdiend.

Het Nederlandse Aviair is in deze internationale zalmhandel een begrip. De luchtvrachtexpediteur uit Rijzenhout onder de rook van Schiphol koopt en bemiddelt voor ongeveer een kwart van de totale Noorse zalmexport de luchtvrachtcapaciteit. Daarbij kijkt directeur-eigenaar Roland Branderhorst (60) niet op een cent of twee per kilo. Voor de verse vis wil hij graag iets meer betalen om verzekerd te van de juiste capaciteit op het juiste tijdstip. “Een wederzijdse loyaliteitsgarantie”, noemt de onde

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

kijk adrijkskunde leraren kennen hun topografie.
chapeau roland branderhorst.

Geplaatst door: yvonne op
‘Iedereen moet wat verdienen’ | NT

‘Iedereen moet wat verdienen’

De Noorse zalmexport door de lucht is een kwestie van kleine marges, maar door de gigantische volumes wordt er een aardige boterham verdiend.

Het Nederlandse Aviair is in deze internationale zalmhandel een begrip. De luchtvrachtexpediteur uit Rijzenhout onder de rook van Schiphol koopt en bemiddelt voor ongeveer een kwart van de totale Noorse zalmexport de luchtvrachtcapaciteit. Daarbij kijkt directeur-eigenaar Roland Branderhorst (60) niet op een cent of twee per kilo. Voor de verse vis wil hij graag iets meer betalen om verzekerd te van de juiste capaciteit op het juiste tijdstip. “Een wederzijdse loyaliteitsgarantie”, noemt de onde

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

kijk adrijkskunde leraren kennen hun topografie.
chapeau roland branderhorst.

Geplaatst door: yvonne op