In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
Ierland wil nieuw havenbeleid uitstippelen
De Ierse Transportminister Leo Varadkar heeft plannen om het havenbeleid radicaal te hervormen. Het nieuwe beleid moet vo...
Gerlach opent kantoor in Verenigd Koninkrijk
Douane-expediteur Gerlach heeft kantoren geopend in het Verenigd Koninkrijk, en wel in Dover en op de luchthaven Heathrow...
Accijnsverhoging diesel in VK gaat niet door
De voor 1 september 2013 geplande verhoging van de dieselaccijns in het VK komt er niet. De door de Freight Transport Ass...
Hüttemann vindt twee Britse partners in groupage
Groupagevervoerder Hüttemann uit Duisburg heeft een exclusief samenwerkingscontract gesloten met twee Britse partners vo...
Noordzeemarkt blijft vlak
‘Niemand verdient een cent met veerdiensten over de Noordzee’, zegt Pim de Lange van Stena Line BV. De plannen voor n...
‘Monster trucks’ zaaien verdeeldheid in Engeland
Menig transporteur en verlader zou graag zien dat LZV’s (langere, zwaardere vrachtwagens), net als in Nederland, ook op...
Britse kartelwaakhond beboet Mercedes-Benz
Mercedes-Benz is in het Verenigd Koninkrijk beboet wegens ongeoorloofde prijsafspraken. Ook drie Britse dealerbedrijven v...
Londen: flink minder overslag in 2012
De overslag via de terminals langs de Thames viel vorig jaar met 10% naar 43,7 miljoen ton. Vooral de sluiting van de oli...
Ierland maakt transportprioriteiten bekend
Sinds begin dit jaar is Ierland voorzitter van de Europese Unie. Het heeft zijn prioriteiten bekendgemaakt om transport i...
Partnerlink breidt uit naar vasteland Europa
Partnerlink, een netwerk van bedrijven in het expres- en groupagevervoer in het Verenigd Koninkrijk, breidt dit netwerk u...