In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
‘Ecocombi zou goed zijn voor Britse economie’
Toelating van langere vrachtauto's in Groot-Brittannië zou de Britse economie alleen maar voordelen brengen.
Dat blijkt ...
Groot-Brittannië stemt over heffing op buitenlandse trucks
In Groot-Brittannië is de wet gepubliceerd die de invoering regelt van een heffing op buitenlandse vrachtwagens die rijd...
Tol Dartford Crossing bij Londen omhoog
De tol voor zwaar vrachtverkeer voor de zogeheten Dartford Crossing bij Londen wordt komende maand verhoogd van 3,70 tot ...
Kritiek op stoelendans in Brits ‘Department for Transport’
Op de stoelendans in het kabinet van David Cameron, en vooral op de vervanging van de staatsecretaris voor Transport en d...
Ierse havens presteren ondermaats in eerste halfjaar
In het afgelopen halfjaar was er alleen groei in de sector natte bulk in Ierland. De zwakke economische situatie in Europ...
Pleidooi voor gevangenisstraf tachograaffraudeurs
De Britse wegvervoerorganisatie Road Haulage Association (RHA) gaat bij de Europese Commissie pleiten voor de invoering v...
Cobelfret staakt Rotterdam-Ipswich
Cobelfret staakt haar dienst tussen Rotterdam en Ipswich met ingang van vrijdag.
Dat heeft de rederij in een brief aan ha...
Vakbond blaast staking Britse douane af
De Britse grenswachten zien af van een aangekondigde staking donderdag, de dag voor de opening van de Olympische Spelen i...
Britse regering plant tolheffing op opgewaardeerde A14
De Britse regering wil de A14, die Felixstowe verbindt met Centraal Engeland, fors uitbouwen. Daarna zou dan tol kunnen w...
Post-Kogeko en Visbeen verbreden samenwerking
Post-Kogeko en Visbeen gaan hun sinds 1998 bestaande samenwerking verbreden.
Dat hebben de bedrijven, die beide sinds 199...