In hoeverre de Chinese economie de groeimotor van de wereld blijft, is onzeker, maar de exportstroom van het Verre Oosten naar Europa blijft cruciaal voor de lijnvaart.
Shanghai plant uitbreiding van diepzeehaven Yangshan
De haven van Shanghai is begonnen met de voorbereidingen voor de aanleg van een vierde grote containerterminal in de zone...
Lichte volumetoename op Verre Oostentrade
De Aziatische containerexport naar Europa kende in april een groei van 3,9% naar 1,16 miljoen teu. In de andere richting ...
Maersk hervat feederdiensten naar Noord-Oost Japan
Maersk Line hervat deze week de bediening van de Japanse haven Sendai per feeder. Ook Hachinohe wordt intussen weer in tr...
Durot Shipping richt dochter op in Rotterdam
Durot Shipping is vanaf vandaag exclusief agent van NVO Seaworld Express Line, dat vooral actief is op de VS, India en he...
Spoorvervoer als alternatief
Antwerpen heeft hooggespannen verwachtingen van een nieuwe dienst voor geregeld spoorvervoer van en naar China.
Vanaf de ...
Yuan in plaats van jasmijn
Tot opluchting van de machthebbers, vragen stakende Chinezen niet om vrijheid, maar om geld. Toch is ook dat een probleem...
Nieuwe Chinese rederij heeft grote ambities
Na Cosco en China Shipping maakt een derde Chinese rederij, Grand China Shipping, zijn opwachting in de lijnvaart.
Met ee...
Rederijen klaar voor pieksezoen
Dit jaar kwamen er al drie containerdiensten tussen Noord-Europa en China bij, waardoor het totaal aantal wekelijkse loop...
Vopak bouwt lpg-terminal in Tianjin
Tankopslagconcern Vopak en joint venture partner Tianjin Bohai gaan 240.000 kubieke meter opslagcapaciteit voor lpg in de...
Azië belangrijkst voor 1 op 10 exporteurs
Voor 10% van de Nederlandse exporteurs is Azië de belangrijkste exportmarkt. Dat melden de exportvereniging Fenedex en k...