Stap voor stap groeien Noord-Afrika en Europa naar elkaar toe. De onderlinge handel wordt vrijgegeven, meer en meer fabrieken openen vestigingen ten zuiden van de Middellandse Zee. Zo kan Europa Afrika langzaam op sleeptouw nemen. Of gooien terreur en ebola roet in het eten?
Messina start eerste lijndienst uit Noord-Europa
Ignazio Messina begint een lijndienst tussen Antwerpen en West-Afrika. De Italiaanse rederij zal drie gemengde container-...
Containers in stoet naar Afrika
De Europese containerexport naar Afrika zit duidelijk in de lift. De rederijen willen daarom grotere schepen inzetten, ma...
Aanpak corruptie betaalt zich uit
Corruptie is in Afrika moeilijk uit te bannen, maar de strijd ertegen wordt sterker, zowel op als buiten het continent. B...
Astral kiest voor Oostende
De Keniase luchtvrachtvervoerder Astral Aviation wil samen met het Britse vrachtbedrijf ANA inbreken op het overzeese blo...
Windmolens voor Ethiopische hoogvlakte
Ethiopiƫ, in het oosten van Afrika, groeit de laatste jaren keihard. De Nederlandse Steder Group verdient er een goede b...
KLM breidt samenwerking met Kenya Airways uit
Luchtvaartmaatschappij KLM breidt zijn samenwerking met Kenya Airways, die al sinds 1995 bestaat, verder uit. Dat maakte ...
DB Schenker opent dc bij Keniase Mombasa
DB Schenker Logistics heeft bij de Keniase havenstad Mombasa een distributiecentrum in gebruik genomen voor industriƫle ...
Hapag-Lloyd stopt bediening van Mozambique
De Duitse rederij Hapag-Lloyd heeft aangekondigd dat het niet langer meer containerlading zal accepteren van of naar Mapu...
CMA CGM sleutelt aan diensten op Maghreb
De Franse rederij CMA CGM breidt zijn netwerk in Algerije uit en zorgt voor een snellere aansluiting voor Marokkaanse exp...
Grotere schepen in Zuid-Afrikadienst van SAECS
De leden van het SAECS consortium beperken tijdelijk hun capaciteit op Zuid-Afrika, maar zetten volgend jaar wel grotere ...