Stap voor stap groeien Noord-Afrika en Europa naar elkaar toe. De onderlinge handel wordt vrijgegeven, meer en meer fabrieken openen vestigingen ten zuiden van de Middellandse Zee. Zo kan Europa Afrika langzaam op sleeptouw nemen. Of gooien terreur en ebola roet in het eten?
Groeimarkt voor lijnvaart
Er is dit jaar opvallend meer containerlading naar West-, Zuid- en Oost-Afrika, maar toch blijven de tarieven nagenoeg op...
Flower power uit Ethiopiƫ
Ethiopian Airlines mag zich de grootste vrachtvervoerder van Afrika noemen. Met dank aan Hollandse tuinders, Aalsmeer en ...
De grondstofrijke achtertuin van China
Het lijkt of Afrika zich snel ontworstelt aan zijn spreekwoordelijke armoede. Met dank vooral aan de Chinese grondstofhon...
Kenia heft extra tax op bloemenvluchten voor Aalsmeer
De Kenya Airports Authority (KAA) heeft plannen aangekondigd voor een extra belasting op luchtvrachtzendingen.
De maatreg...
Jost Group neemt activiteiten Transport Maes over
Rudy Maes, voorzitter van Transport en Logistiek Vlaanderen, heeft zijn bedrijf aan Jost Group verkocht.
De Belgisch-Luxe...
Recordschip voor Zuid-Afrika
De Zuid-Afrikaanse haven Durban maakt zich klaar om schepen van meer dan 10.000 teu te ontvangen.
Er worden steeds meer v...
Safmarine en Maersk vergroten aanbod op West-Afrika
De zusterrederijen Safmarine en Maersk Line beginnen drie nieuwe feederdiensten tussen Europa en West-Afrika.
Het aantal ...
Tiende West-Afrikadienst voor Maersk en Safmarine
Maersk Line en Safmarine beginnen een tiende wekelijkse containerdienst tussen Europa en West-Afrika. De eerste afvaart i...
CMA CGM beperkt dienst in Agadir
Omdat het exportseizoen voor Marokkaanse groenten en fruit voorbij is, vermindert CMA CGM vanaf deze maand zijn capacitei...
Cacao-export Ivoorkust weer op gang gekomen
De verscheping van cacao vanuit Ivoorkust is weer op gang gekomen.
Zo is een schip van Safmarine vanuit de haven van Abid...