België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
België voert in 2016 kilometerheffing vrachtverkeer in
België voert per 1 januari 2016 een kilometerheffing in voor vrachtauto's. Die moet jaarlijks één miljard euro opbreng...
Brussels Gewest wil tolheffing voor auto’s
Brussel gaat de strijd aan met de auto. Het Gewest buigt zich over de invoering van een tolheffing voor auto's.
Uit de ee...
TLN: veel kansen voor Nederlandse LZV’s in Vlaanderen
Een Vlaamse proef met lange en zware vrachtwagens (LZV’s) biedt Nederlandse vervoerders straks volop kans om met LZV’...
Franse commissie noemt Seine-Nord ‘prioritair’
Een Franse commissie heeft vastgesteld dat het grote binnenvaartproject Seine-Nord 'prioriteit' heeft. Maar het vergt wel...
Samenwerking Belgische inland terminals
Vier Belgische inland terminals slaan de handen ineen en hebben het GALA-netwerk opgericht. Dat zijn de beginletters van ...
Rutges Cargo doet overname bij luchthaven Frankfurt
Luchtvrachtvervoerder Rutges Cargo heeft de activiteiten overgenomen van het Duitse Smartline Cargo Services, gevestigd n...
Brussel kijkt serieus naar plan België voor binnenvaart
De Europese Commissie bekijkt serieus het verzoek van België om officieel de noodtoestand in de binnenvaart uit te roepe...
Minder groei Belgisch goederenvervoer
De vooruitzichten voor het goederenvervoer in België zijn minder goed dan aanvankelijk verwacht. Dit blijkt uit de progn...
Simon Loos doet Benelux-distributie voor Baarsma
Baarsma Wine Group heeft Simon Loos in de arm genomen als vervoerder in Nederland en België.
Simon Loos verzorgt het ver...
Criminelen beroven rijdende vrachtwagens in België
Criminelen die rijdende vrachtwagens beroven, lijken hun werkterrein te hebben verlegd naar België.
Beveiligingsorganisa...