België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Belgisch spoor dreigt containerlading te verliezen
De Belgische regering heeft geen nieuwe steun voorzien voor het National Rail Container System (Narcon), waardoor het spo...
Kilometerheffing vrachtwagens België in 2013 al klaar
De definitieve plannen voor de slimme kilometerheffing voor vrachtwagens, die in 2016 in België worden ingevoerd, zijn b...
Nieuwe binnenvaartdiensten Bonn-Belgische havens
De exploitant van de haven van Bonn is twee binnenvaartcontainerdiensten op België begonnen.
Het betreft een wekelijkse ...
Bouw grootste sluis ter wereld zit op schema
In Antwerpen is men deze week begonnen met de bouw van de Deurganckdoksluis. De werkzaamheden verlopen volgens plan, wat ...
Vlaams onderzoek: veel bouwmateriaal kan over het water
In Vlaanderen kan jaarlijks zes tot zeven miljoen ton aan bouwmaterialen per binnenschip worden vervoerd in plaats van ov...
DPD en Nespresso verlengen contract
Pakketvervoerder DPD heeft zijn contract met Nespresso voor distributie in België en Luxemburg met drie jaar verlengd.
D...
Transport blij met uitstel kilometerheffing in België
Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO zijn blij dat België de invoering van een kilometerhe...
Haven Gent reikt 300ste milieukeur uit aan binnenschip
De haven van Gent heeft het driehonderdste milieukeur uitgereikt aan een binnenschip.
De Stichting Green Award begon vori...
Vrachtverkeer in Vlaanderen verder toegenomen
Uit een rapport van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat het vrachtverkeer op het Vlaamse hoofdwegennet vorig jaar met 2...
Belgisch wegvervoer heeft het bijzonder lastig
Het wegvervoer in België heeft het in het eerste kwartaal van 2012 niet onder de markt gehad. Dit blijkt uit de conjunct...