België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Ergste files staan in Brussel en Antwerpen
Nergens ter wereld staan bestuurders meer in de file dan in en rond Antwerpen en Brussel. Dat tonen de cijfers voor juli ...
Intergamma besteedt logistiek bouwmarkten uit aan DHL
Intergamma besteedt de bevoorrading van de bouwmarkten van Gamma en Karwei in de Benelux uit aan DHL. DHL gaat ook het di...
Harelbeke kan beginnen aan Leiewerken
In het voorjaar van volgend jaar wordt begonnen met de Leiewerken in Harelbeke. Er komen twee bruggen, een nieuwe sluis e...
Belgische investeerders in binnenschepen zijn geld kwijt
Beleggers in het enige scheepvaartcertificaat aan de Brusselse effectenbeurs zijn hun hele inleg kwijt.
Het betreft een f...
Unizo: kilometerheffing geniet voorkeur boven stadstol Brussel
Unizo, de organisatie voor zelfstandigen en kleinere ondernemers in België, is te spreken over de proef die de drie gewe...
Corneel Geerts weet volumes op te krikken
Corneel Geerts Transportgroup verwerkte in de eerste helft van dit jaar 3% meer volumes.
De vervoerder uit Wijnegem in An...
VLS Group neemt nieuwe afvullijn in gebruik
VLS Group heeft in Gent een nieuwe afvulinstallatie in gebruik genomen voor het vullen van vaten van twintig liter met vl...
België verbiedt dumptarieven in binnenvaart
België heeft een Koninklijk Besluit ontworpen dat vervoer met binnenschepen tegen dumpprijzen verbiedt.
Het ontwerp-besl...
Proef met LZV’s in Vlaanderen stap dichterbij
De Vlaamse regering heeft vrijdag het besluit goedgekeurd om proeven met lange en zware vrachtwagens (LZV) op de wegen in...
België zet eerste stap naar nieuwe toekomst
De kogel lijkt door de kerk: de gewesten Vlaanderen, Wallonië en Brussel zijn het eens geworden over invoering van een k...