België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Belgische binnenvaart vergroot marktaandeel
De binnenvaart had in België vorig jaar een aandeel van 31% in de aan- en afvoer van goederen naar en uit de zeehavens. ...
Havenarbeid België onder vuur
De Europese Commissie plaatst vraagtekens bij de manier waarop de havenarbeid in België is georganiseerd.
Die vragen zij...
Dieselloc kan in haven Gent dag en nacht tanken
De haven van Gent beschikt sinds kort over een openbare, 'groene' automatische tankinstallatie voor diesellocomotieven.
H...
All Exceptional verhuisd naar Drogenbos
Uitzonderlijk vervoerder All Exceptional is verhuisd van Ruisbroek in de provincie Antwerpen naar Drogenbos in Vlaams Bra...
STEF voert winst op naar 60 miljoen euro
STEF, de Belgische specialist in koel- en vriesvervoer over de weg, voerde vorig jaar het netto-resultaat op van 55,3 mil...
Belgisch transport voorzichtig positief over tweede kwartaal
In het komende kwartaal verandert er in de sector transport en logistiek in België niet veel in het personeelsbestand.
V...
Veel buitenlanders knoeien met tachograaf in België
Vorig jaar zijn in België 2.484 chauffeurs in het wegvervoer betrapt op geknoei met de digitale tachograaf. Van hen was ...
Belgische vervoerders zoeken weer chauffeurs
Bijna 13% van de transportbedrijven in België gaat weer op zoek naar chauffeurs.
Dat meldt het blad Truck & Business...
CityDepot onderzoekt duurzame distributie in Oostende
CityDepot is een studie begonnen naar de haalbaarheid van een distributievestiging aan de stadsrand van Oostende.
CityDep...
Bring opent vestiging in België
Bring heeft een vestiging geopend in Sint-Katelijne-Waver in de provincie Antwerpen.
Bring, een dochter van Posten, de No...