België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Vlaanderen int meer boetes wegens overbelading
Vorig jaar zijn ruim 1.500 vrachtauto's in Vlaanderen beboet wegens overbelading. Er werd ruim drie miljoen euro aan boet...
GLS opent nieuw depot in Deinze
Pakketvervoerder GLS bouwt in Deinze in Oost-Vlaanderen een nieuw depot.
Het moet 35.000 pakketten per dag kunnen verwerk...
Belgische truckvloot krimpt en veroudert
De Belgische vrachtautovloot is in de jaren 2009-2012 gekrompen en de gemiddelde leeftijd van de voertuigen is gestegen.
...
PepsiCo verlengt contract met Dentressangle
Frisdrankfabrikant PepsiCo heeft zijn contract met Norbert Dentressangle voor de distributie in België met zeven jaar ve...
Minder lading, meer containers Waalse binnenvaart
Het vervoer per binnenschip in Wallonië is vorig jaar 4,7% gedaald in vergelijking met een jaar eerder. Het vervoer kwam...
Wegvervoer tevreden over keuze Oosterweeltracé
Het wegvervoer in België is tevreden over de keuze voor de Oosterweelverbinding, die de Antwerpse Ring aan de noordkant ...
Vlaanderen kiest voor Oosterweel
De Vlaamse regering heeft gekozen voor het Oosterweeltracé ter complementering van de Antwerpse Ring.
Dit is vrijdag bek...
Veel Vlaamse vervoerders ondertekenen veiligheidscharter
Aan 52 transportbedrijven en 1064 chauffeurs in Vlaanderen is het 'Transportveilig'-label toegekend. Bedrijven en chauffe...
Wabco neemt Transics over
Wabco heeft een belang van bijna 97% opgebouwd in Transics International, een aan de Brusselse beurs genoteerd bedrijf da...
Lux Transport Belgisch Transporteur van het Jaar
Lux Transport uit het Limburgse Borgloon is uitgeroepen tot Belgisch Transporteur van het Jaar 2014, in een verkiezing di...