België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Overslag in Belgische havens: steeds grotere schommelingen
De Belgische zeehavens hebben sinds begin deze eeuw met steeds grotere schommelingen in de overslag te maken gehad. De la...
België bekijkt verlenging subsidies spoorvervoer
De Belgische regering onderzoekt of de bestaande subsidieregeling voor zogenoemd 'verspreid' spoorvervoer en gecombineerd...
Kostprijs Belgisch wegvervoer stijgt 4%
De kostprijs in het Belgische wegtransport zal volgend jaar in het binnenlands vervoer met om en nabij 4% stijgen.
In het...
Ruim 3% meer Belgische vervoerders failliet
In de Belgische transportsector zijn in de eerste elf maanden van dit jaar 510 bedrijven failliet gegaan.
Dat was 3,4% me...
Run Belgische vervoerders op laatste nieuwe Euro V-trucks
In november zijn in België 78,3 zware bedrijfsvoertuigen van meer dan 16 ton meer nieuw ingeschreven dan in dezelfde maa...
Belgische trucks reden minder kilometers
Belgische vrachtauto's legden vorig jaar op de wegen in België 2,39 miljard kilometers af. Dat was 2,5% minder dan een j...
Flinke daling aantal Belgische transportbedrijven
Het aantal transportbedrijven in België daalde vorig jaar met 4,4% tot 8548. In de afgelopen vier jaar daalde ook het aa...
Febetra wil proef met tolvrije Liefkenshoektunnel
Wegvervoerorganisatie Febetra wil dat er een proef wordt gehouden met een tolvrije Liefkenshoektunnel om te zien of daarm...
Licht optimisme bij Belgische expediteurs
Expediteurs in België zijn voorzichtig optimistisch over de laatste maanden van het jaar. Ze verwachten een verbetering ...
Belgisch wegvervoer wil verlaging loonlasten
Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV) heeft samen met de andere wegvervoerorganisaties Febetra UPTR en de vakbonden ...