Nederland en België blijven binnen Europa de meest favoriete logistieke vestigingslanden. De twee Beneluxlanden scoren gemiddeld hoger op zowel kosten als kwaliteit van de logistieke dienstverlening in vergelijking tot hun Europese buurlanden.
Organisatie in tankvaart groeit naar 70.000 ton
De leden van de nieuwe coöperatie in de tankvaart in de Benelux en Duitsland, de CITBO, hebben inmiddels een vloot in be...
Metzger nieuwe topvrouw Geodis in Benelux
De Duitse Andrea Metzger heeft de leiding gekregen over Geodis Logistics in Noord-Europa. Hiertoe behoren Duitsland, Nede...
Bonden: Ikea Benelux laat chauffeurs uitbuiten
De Nederlandse en Belgische vakbeweging beschuldigt Ikea ervan zijn winkels in de Benelux te laten bevoorraden door laagb...
Walen blij met Europese steun voor Seine-Nord
Het bericht dat de Europese Unie 40% meebetaalt aan het Franse binnenvaartproject Seine-Nord is met instemming begroet in...
Bakker Logistiek gaat reorganiseren
Bakker Logistiek Groep moet reorganiseren om de continuïteit van de onderneming te waarborgen.
Het familiebedrijf uit Ze...
De Zwaluw en Pyxis Distribution gaan samen
De Zwaluw Logistiek, een middelgrote distributeur van palletlading in de Benelux, is een fusie aangegaan met Pyxis Distri...
Belgische binnenvaart wil fonds voor kleinere schepen
De Federatie Belgische Binnenvaart (FBB) wil dat er een Europees stimuleringsfonds komt voor de bouw van kleine binnensch...
Proef gebundeld vervoer Vlaamse bloemen is succes
De proef met het gebundeld vervoeren van bloemen en planten uit West-Vlaanderen naar het Ruhrgebied is geslaagd en krijgt...
Dachser breidt vestiging in Moeskroen uit
Dachser breidt zijn vestiging in Moeskroen uit met 2000 vierkante meter naar een totaal van 9.500 vierkante meter.
Het be...
Vlaanderen wil groter aandeel in logistiek achter webwinkelen
Vlaanderen wil een groter aandeel verwerven in de logistieke afhandeling van de internethandel.
Ook in Vlaanderen neemt d...