Hij mag omstreden en duur zijn, toch is de Betuweroute definitief open. Wanneer de oosterburen een aansluiting maken, ontstaat er dan een IJzeren Zijderoute?
Oostelijk verzet tegen meer spoorvervoer
De provincies Overijssel en Gelderland verzetten zich tegen meer goederenvervoer over het spoor zoals minister Schultz va...
‘Noordrijn-Westfalen is havendeelstaat’
Met een overslag van 72 miljoen ton via Rotterdam is Noordrijn-Westfalen te beschouwen als een havendeelstaat.
Die boodsc...
Noodwet voor snelle wegaanleg wordt definitief
Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu gaat de Crisis- en Herstelwet, die snellere aanleg van w...
KNV: Duitse aansluiting Betuweroute in 2017 klaar
KNV Spoorgoederen gaat er van uit dat de derde spoorbaan tussen Emmerich en Oberhausen in 2017 klaar is. Dat is net op ti...
‘Financiering Duits deel Betuweroute rond’
Nederland en Duitsland hebben een doorbraak bereikt over de uitbreiding van het Duitse deel van de Betuweroute tussen de ...
Kans op aanleg CUP Valburg neemt toe
De kans dat het containeruitwisselpunt (CUP) bij Valburg aan de Betuweroute bij Valburg alsnog in gebruik genomen wordt, ...
Extra geld voor Duitse infrastructuur
Duitsland verhoogt zijn begroting voor infrastructuur met één miljard euro en besteedt een deel daarvan misschien aan v...
Noordrijn-Westfalen wil derde spoor Betuweroute voorfinancieren
De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft aangeboden om zijn bijdrage aan de uitbreiding van de Betuweroute als eerst...
‘Aansluiting Betuweroute nog jaren toereikend’
De bestaande dubbelspooraansluiting op de Betuweroute tussen Zevenaar en Oberhausen heeft genoeg capaciteit om de groei v...
‘Keyrail centraal loket spoorvervoer’
Keyrail blijft de komende twaalf jaar de beheerder van de Betuweroute en gaat functioneren als 'enig loket' voor het goed...