Hij mag omstreden en duur zijn, toch is de Betuweroute definitief open. Wanneer de oosterburen een aansluiting maken, ontstaat er dan een IJzeren Zijderoute?
Kasboek voor de Betuweroute-gebruiker
Is het voordelig om de Betuweroute te gebruiken, of is het reguliere spoornet gunstiger? Voor een goed antwoord op die vr...
Noorse zalm komt via Betuweroute ons land binnen
Het lijkt een waagstuk, verse vis over het spoor vervoeren. De praktijk: het werkt als een trein.
‘Betuweroute is wáán-zin-nig belangrijk’
Eigenlijk had de elektrificatie van de Havenspoorlijn eind 2008 een feit moeten zijn. Het werd een jaar later en dat was ...
Blijven klussen aan Betuwelijn
Met de ombouw van de Havenspoorlijn is de Betuweroute eindelijk helemaal elektrisch. Maar toch is er nog werk aan de wink...
Bingo voor spoorvervoer op Betuweroute
Vanaf dit jaar gaat de Betuweroute de verwachtingen inlossen: Rotterdam moet de toonaangevende spoorhaven van Europa word...
Met 100 kilometer per uur de grens over
De Betuweroute begint langzaam op stoom te komen. DB Schenker heeft er gemengde gevoelens over: ‘Wij hebben het testwer...
Lokale expediteurs vinden Betuwelijn vooral dom
De locs van de Betuwelijn denderen bijna langs zijn loods, maar expediteur Jörg Töpfer van Intervracht in Duiven heeft ...
Kannibaliseert Betuwelijn?
Je zal maar logistieke hotspot zijn en niet aan de Betuwelijn liggen. Dan is het zaak de Brabantroute open te houden.
‘Brabantroute essentieel’
Moet de Brabantroute dicht voor alle goederentreinen of mag hij blijven als alternatief voor de Betuweroute? Die vraag zo...
Betuweroute: Miljardenplan voor Europees goederenspoor
De grote spoorwegmaatschappijen in Europa willen dat de EU-landen tot 2020 ruim 145 miljard euro investeren in zes specia...