Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Keyrail blijft de komende twaalf jaar de beheerder van de Betuweroute en gaat functioneren als ‘enig loket’ voor het goederenvervoer per spoor in Nederland.
Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft dat voorstel woensdagmiddag per brief aan de Tweede Kamer gestuurd.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
De minister kan geen grotere fout maken! Zij doet er véél verstandiger aan als ze de 3 infrastructuurbeheerders weer samenvoegt tot één beheerder. ProRail (cq de staat) is toch al aandeelhouder in alle 3.
Het zou de werking van ons spoorwegnet aanzienlijk verbeteren, de capaciteit zou beter verdeeld worden en de kosten zouden aanzienlijk omlaag gaan.
Kijk naar Noorwegen, Denemarken en Zweden!