Contargo, ECT en DRC starten pilot emissievrij reefervervoer per spoor

Accu van max 18kw

Om een reefer tijdens transport per spoor gekoeld te houden, wordt er veelal een ‘genset’ gebruikt, een generator op diesel. Op initiatief van Contargo starten ECT en DRC nu een pilot met ‘powerboxen’ op wagons. De box voorziet koelcontainers onderweg van stroom en laadt zichzelf op door middel van een dynamo, waardoor deze ook nog emissievrij is. Fabrikant van de powerbox is het Oostenrijkse SWS Power Solutions.

sws powerbox railrelease
Foto: Railrelease

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Contargo, ECT en DRC starten pilot emissievrij reefervervoer per spoor | NT

Contargo, ECT en DRC starten pilot emissievrij reefervervoer per spoor

Accu van max 18kw

Om een reefer tijdens transport per spoor gekoeld te houden, wordt er veelal een ‘genset’ gebruikt, een generator op diesel. Op initiatief van Contargo starten ECT en DRC nu een pilot met ‘powerboxen’ op wagons. De box voorziet koelcontainers onderweg van stroom en laadt zichzelf op door middel van een dynamo, waardoor deze ook nog emissievrij is. Fabrikant van de powerbox is het Oostenrijkse SWS Power Solutions.

sws powerbox railrelease
Foto: Railrelease

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu