Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Hellmann: nieuwe partners in Scandinavië
Hellmann Worldwide Logistics is een samenwerking aangegaan met enkele partners in Noord-Europa.
In Denemarken, Noorwegen ...
Extra trein in dienst Rotterdam-Beieren succesvol
De inzet van een extra trein in de dienst van TX Logistik tussen Rotterdam en Beieren is een succes gebleken. Er rijden s...
Rijnbrug bij Leverkusen weer dicht voor vrachtauto’s
De brug over de Rijn bij Leverkusen is weer voor zeker drie maanden gesloten voor vrachtauto's van 3,5 ton en zwaarder.
D...
PPS bij wegenbouw te duur, zegt Duitse rekenkamer
Publiek-private samenwerking bij aanleg, onderhoud en exploitatie van wegen kosten de staat meer dan wanneer wegen geheel...
Duitse Maut gaat gelden vanaf 7,5 ton
De Duitse kilometerheffing voor vrachtverkeer wordt uitgebreid tot voertuigen met een gewicht van 7,5 ton en meer. Nu gel...
Duitse tol personenauto’s gaat 2016 in
De tol voor personenauto's in Duitsland wordt begin 2016 ingevoerd en kost 100 euro per jaar. Hij krijgt de vorm van een ...
Geld voor verbetering Noord-Oostzeekanaal
De begrotingscommissie van de Duitse Bondsdag heeft 265 miljoen euro uitgetrokken voor verbetering van het oostelijk deel...
Deutsche Bahn houdt groot deel goederenmarkt
Deutsche Bahn zegt in het goederenvervoer over het spoor marktaandeel te verliezen aan particuliere concurrenten. Maar he...
Hermes richt logistiek in Duitsland opnieuw in
Hermes Logistik gaat zijn logistieke divisie in Duitsland herinrichten. Het bedrijf bereidt zich voor op verdere sterke g...
Extra miljarden voor Duitse wegen
Tot 2021 steekt Duitsland 8,76 miljard euro gericht in het opknappen van wegen. Dit jaar wordt daar 1,11 miljard euro aan...