Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Flinke groei wegvervoer op Duitse tolwegen
In april is het aantal door vrachtauto's gereden kilometers op Duitse tolwegen met 4,6% toegenomen.
Dat blijkt uit cijfer...
Kuehne + Nagel opent centrum bij Nürnberg
Kuehne + Nagel heeft in Bayernhafen bij de Zuid-Duitse stad Nürnberg een logistiek centrum van 30.000 vierkante meter in...
Gebrüder Weiss breidt fors uit in Wels
Gebrüder Weiss heeft zijn vestiging in het Oostenrijkse Wels uitgebreid met een nieuw distributiecentrum van 9.300 vierk...
IMF: Duitsland moet miljarden extra in wegen steken
Duitsland moet jaarlijks 0,5% van zijn bruto binnenlands product, zo'n zeventien miljard euro, meer investeren in zijn we...
Geen doorstart voor Goes Transport
Er komt geen doorstart voor Goes Transport, de transporttak van het gelijknamige familiebedrijf.
Dat hebben FNV Bondgenot...
Duitsland: één miljard extra voor bruggen
De Duitse verkeersminister, Alexander Dobrindt, trekt voor de komende jaren één miljard euro uit voor het opknappen van...
Groenen willen snel tunnel onder Noord-Oostzeekanaal
De Groenen in de Duitse deelstaat Sleeswijk-Holstein willen dat snel wordt begonnen met de vervanging van de Rader Hochbr...
SPD wil tol vrachtverkeer op alle wegen
De Duitse regeringspartij SPD heeft een plan gelanceerd dat voorziet in een kilometerheffing voor vrachtverkeer op alle D...
Duitsland steekt opnieuw geld in spoor naar zeehavens
Duitsland zal ook de komende vijf jaar financiële steun verlenen aan het spoorvervoer van en naar de Noord-Duitse zeehav...
Vrachtgroei op luchthaven Frankfurt 4,5%
Fraport, de luchthaven van Frankfurt, is het jaar goed begonnen. De winst voor rente, belastingen en bijzondere posten st...