Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Eurocommissaris: ‘niet in elke lidstaat eigen tolvignet’
Europees Commissaris Günther Oettinger vindt dat zijn geboorteland Duitsland niet op eigen houtje een tol voor personena...
Oostenrijkse vervoerders tegen uitbreiding tol naar alle wegen
De Oostenrijkse transportsector heeft grote bezwaren tegen de uitbreiding van de in dat land geldende tol voor het vracht...
Duitse transportsector hekelt nieuwe Maut-tarieven
De Duitse wegvervoerorganisatie BGL heeft ernstige kritiek op de nieuwe toltarieven die in Duitsland volgend jaar van kra...
Duisburg: meer treinen naar Rotterdam
Duisport-Gruppe, exploitant van de haven van Duisburg, voerde de omzet vorig jaar 10% op tot 175 miljoen euro. Het bedrij...
Bondsdag stemt in met nieuwe sluis Kielerkanaal
De begrotingscommissie van de Duitse Bondsdag stemt in met de bouw van een vijfde sluiskamer in het Noord-Oostzeekanaal. ...
Duits tolvignet voor personenauto’s in 2016
Automobilisten gaan per 1 januari 2016 tol betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Verkeersminister Alexander Dobr...
SPD wil Toll Collect nationaliseren
De Duitse regeringspartij SPD wil Toll Collect, de exploitant van het Maut-systeem, tijdelijk nationaliseren om de tol na...
Flinke daling Duitse export
De export van Duitse goederen en diensten is in februari met 1,3% gedaald ten opzichte van januari, terwijl de import met...
Binnenvaart in Duitsland vervoerde meer lading
Op Duitse vaarwegen zijn vorig jaar 227 miljoen ton aan goederen vervoerd, 1,7% meer dan een jaar eerder. Dit ondanks hoo...
Gebrüder Weiss tevreden over 2013
De Oostenrijkse logistieke dienstverlener Gebrüder Weiss voerde de omzet vorig jaar met 3,3% op tot 1,2 miljard euro.
He...