Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Walen blij met Europese steun voor Seine-Nord
Het bericht dat de Europese Unie 40% meebetaalt aan het Franse binnenvaartproject Seine-Nord is met instemming begroet in...
Toch weer kansen voor Seine-Nord
De aanleg van het kanaal Seine-Nord gaat in vereenvoudigde en goedkopere vorm misschien toch door.
De Franse verkeersmini...
Mont Blanc-tunnel komende nacht gesloten
De Mont Blanc-tunnel is komende nacht, van 9 op 10 december, tussen 19.00 en 6.00 uur voor alle verkeer gesloten.
Dit omd...
Frans parlement begint onderzoek naar écotaxe
De Franse Assemblée Nationale is een parlementair onderzoek begonnen naar de uitgestelde kilometerheffing voor het vrach...
Franse schepen straks beveiligd door oud-militairen
Franse koopvaardijschepen mogen binnenkort particuliere beveiligingsbedrijven inschakelen ter bescherming tegen piraten.
...
Franse trucktol ‘pas in 2015 ingevoerd’
De Franse kilometerheffing voor vrachtverkeer wordt waarschijnlijk pas begin 2015 ingevoerd. Dat heeft de minister van la...
Eén dode bij blokkades rondom Parijs
Bij de blokkades van wegen rondom Parijs door boze boeren zijn vanmorgen één dode en zes gewonden gevallen. De verkeers...
Franse boeren willen wegen Parijs blokkeren
Franse boeren willen donderdag met tractoren en vrachtauto's de stad Parijs in de ochtendspits hermetisch afsluiten.
Ze h...
Containerterminals Bordeaux fuseren
De twee containerterminals die de Franse havenstad Bordeaux rijk is, gaan fuseren.
De huidige terminals, Le Verdon (foto)...
Franse tol ‘uitgesteld tot juli volgend jaar’
De kilometerheffing voor vrachtverkeer in Frankrijk zal pas in juli volgend jaar worden ingevoerd. Dat schrijft de krant ...