Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Franse commissie noemt Seine-Nord ‘prioritair’
Een Franse commissie heeft vastgesteld dat het grote binnenvaartproject Seine-Nord 'prioriteit' heeft. Maar het vergt wel...
Brussel: tarieven Eurotunnel ‘buitensporig hoog’
De Europese Commissie meent dat Eurotunnel buitensporig hoge tarieven hanteert voor het gebruik van de Kanaaltunnel.
Ze w...
Nagel neemt nieuwe visterminal in gebruik
Nagel Danmark neemt in Padborg een nieuwe terminal in gebruik voor het vervoer van verse vis naar onder meer de Benelux, ...
DKV voorziet problemen met inbouw Frans tolkastje
DKV, dienstverlener aan het wegvervoer, voorziet problemen bij de inbouw van on-board units in de aanloop naar de nieuwe ...
‘Franse tol zet bedrijfstak op z’n kop’
Als op 1 oktober in Frankrijk de kilometerheffing voor vrachtverkeer wordt ingevoerd, zullen veel klanten van hun vervoer...
Britse NMa: Eurotunnel moet ferrydienst staken
De Britse mededingingsautoriteit, heeft bepaald dat Eurotunnel met zijn ferrydienst onder de naam MyFerryLink over een ha...
Scheepvaart op Moezel ligt deze week stil
Tot en met volgende week maandag ligt de scheepvaart op de Moezel stil wegens onderhoud en reparaties aan de sluizen.
Er ...
Lamb Weston/Meijer breidt contract met Visbeen uit
Lamb Weston/Meijer, producent van diepgevroren aardappelproducten, breidt het contract met logistiek dienstverlener Visbe...
Staking dreigt bij Franse spoorwegen
Vier vakbonden hebben een staking aangekondigd bij de Franse spoormaatschappij SNCF, die zal plaatsvinden op 13 juni.
De ...
Brussel: staatssteun aan ferry naar Corsica onwettig
De Europese Commissie wil dat de SNCM, de ferryrederij die een dienst onderhoudt tussen Marseille en Corsica, 220 miljoen...