Italië lijkt soms ten prooi te vallen aan wanorde en politieke schandalen. Maar het groeiende vervoer over de Alpen bewijst dat het land nog steeds een economische macht van belang is.
Staking benzinepompen in Italië
Chauffeurs in Italië moeten er rekening mee houden dat er moeilijk aan benzine te komen is. Meerdere verenigingen van po...
Ex-dochter Ewals heet nu Move Intermodal
Ewals Intermodal heet van nu af Move Intermodal. Het bedrijf, dat spoordiensten onderhoudt tussen België en Noord-ItaliÃ...
Alitalia wil zich opsplitsen voor Etihad
Er lijkt weer schot te zitten in de onderhandelingen over een gehele of gedeeltelijke overname van Alitalia door Etihad.
...
Italië wil in heffingen schone vrachtauto’s bevoordelen
Italië wil voortaan in de hoogte van belastingen en heffingen die vrachtverkeer moet betalen de uitstoot van broeikasgas...
Italië is deel subsidies voor wegvervoer kwijt
De herbenoemde Italiaanse verkeersminister, Maurizio Lupi, blijkt een deel van zijn budget voor de subsidiëring van het ...
3,9 miljoen TEN-T geld voor Genua
De Italiaanse haven Genua krijgt 3,9 miljoen euro subsidie uit het TEN-T programma van de Europese Unie voor de uitbreidi...
Terminals Contship in Italië vorig jaar hard gegroeid
De containerterminals van Contship Italia voerden de overslag vorig jaar met gemiddeld 11,7% op tot 5,2 miljoen teu.
De g...
CargoBeamer begint nieuwe spoordienst Italië
CargoBeamer begint nog dit jaar spoordiensten door Zwitserland naar Italië waarop ook niet-kraanbare vier meter hoge opl...
Toltarieven in Italië gemiddeld 4% omhoog
De toltarieven op Italiaanse autosnelwegen zijn begin dit jaar met gemiddeld 3,9% verhoogd.
Autostrade per l'Italia, de g...
Italiaanse FS investeert in internationaal spoorvervoer
Ferrovie dello Stato (FS), het Italiaanse staatsspoorbedrijf, gaat vele tientallen miljoenen euro's investeren in zijn in...