Hoe korter de afstand, hoe moeilijker de distributie. Die paradox beheerst de stadsdistributie ofwel de verdeling van goederen over hun bestemmingen binnen stadsgrenzen. Vooral de problemen in de oude binnensteden roepen om creatieve oplossingen.
Webwinkelen stelt zeer zware eisen aan logistiek
De detailhandel op internet zal tot 2030 in Nederland met 700% groeien en in dat jaar een omzet kennen van veertig miljar...
Cargohopper ook in Enschede
In Enschede wordt op 15 mei met de Cargohopper het binnenstaddistributiesysteem in gebruik genomen.
Ondernemers worden va...
Binnenstadservice wil activiteiten snel verdubbelen
Binnenstadservice Nederland wil het aantal steden waarin het actief is in de stadsdistributie tot 2015 verdubbelen tot tw...
Beladingsgraad omhoog in vervoer voor AH
De beladingsgraad van vrachtauto's die voor Albert Heijn rijden is in de eerste negen maanden van vorig jaar met vier pro...
Ook Drechtsteden denken aan dagranddistributie
Verladersorganisatie EVO en Transport en Logistiek Nederland (TLN) gaan met de Drechtsteden samenwerken om het aantal ger...
Extra controleurs voor zwaar vrachtverkeer in Utrecht
In de historische binnenstad van Utrecht gelden in een aantal straten aslastbeperkingen. Die beperkingen zijn ingevoerd t...
Amsterdam wil meer distributie in stille uren
De stad Amsterdam wil dat binnen enkele jaren een kwart van alle supermarkten en grote winkels worden bevoorraad tussen z...
Utrecht opent busbaan voor vrachtauto
De stad Utrecht heeft de busbanen langs twee grote invalswegen op proef opengesteld voor vrachtauto's in de stadsdistribu...
Cargohopper komt Amsterdam niet in
Cargohopper, het Utrechtse stadsdistributieconcept dat inmiddels ook in Enschede is gestart, wil graag ook in Amsterdam b...
Stille stadsdistributie in Vlaanderen flink uitgebreid
Het Vlaamse project rond het stil beleveren van winkels in de dagrand wordt flink verruimd. Er nemen nu 53 steden en geme...