Hoe korter de afstand, hoe moeilijker de distributie. Die paradox beheerst de stadsdistributie ofwel de verdeling van goederen over hun bestemmingen binnen stadsgrenzen. Vooral de problemen in de oude binnensteden roepen om creatieve oplossingen.
Enschede tweede stad met Cargohopper
Enschede wordt na Utrecht de tweede stad in Nederland waar een Cargohopper, een transportmiddel voor stadsdistributie, ga...
Cargohopper 2: VB-141-B
De elektronische Cargohopper 2 rijdt sinds kort door het centrum van Utrecht met het nummerbord VB-141-B.
Om aan het kent...
Fiege opent nieuw dc in Tiel
Fiege opent in Nederland een tweede distributiecentrum. Het pand in Tiel wordt begin volgend jaar in gebruik genomen.
Het...
Elektrische vrachtauto voor stadsdistributie
In het Zweedse Uppsala is een proef met een volledig elektrisch aangedreven voertuig voor de stadsdistributie met succes ...
Euro III-truck langer welkom in Amsterdam
Vervoerders kunnen langer met vrachtauto's met een Euro III-motor in de milieuzone van Amsterdam terecht.
Euro III-vracht...
Nieuwe Europese samenwerking in stadsdistributie
Service2City heet een nieuw Europees samenwerkingsverband in de stadsdistributie.
Drie bedrijven en organisaties, uit Ned...
Cargohopper gaat werken voor de horeca
Cargohopper gaat klanten van de Makro in de Utrechtse horeca beleveren.
Hoek Transport gaat lading voor horecabedrijven b...
Oplossingen in aantocht voor stadsdistributie
Stadsdistributie was en is een ‘probleem’. Uit tal van hoeken komen nu oplossingen.
Zo verruimen steden hun vensterti...
Duits wegvervoer ziet niets in stadstol
De Duitse wegvervoerorganisatie BVT ziet niets in de invoering van 'City-Maut' (stadstol) als middel om verkeer uit binne...
Supermarkt vervoert lading voor Parijs over de Seine
Voor het eerst worden in Parijs consumptieartikelen over de Seine naar supermarkten vervoerd.
Het gaat om lading van de s...