Hoe korter de afstand, hoe moeilijker de distributie. Die paradox beheerst de stadsdistributie ofwel de verdeling van goederen over hun bestemmingen binnen stadsgrenzen. Vooral de problemen in de oude binnensteden roepen om creatieve oplossingen.
EVO vraagt bedrijven mee te doen aan dagranddistributie
Verladersorganisatie EVO wil dat winkelketens in Zuid-Holland hun winkels meer 's morgens vroeg en 's avonds laat bevoorr...
Nabuurs neemt branchegenoot Van Opzeeland over
Nabuurs heeft voor een onbekend bedrag branchegenoot Van Opzeeland gekocht. Daarmee versterkt de vervoerder van levensmid...
Rotterdamse regio wil ‘schone’ bevoorrading
Schoon en efficiënt winkels in de binnenstad bevoorraden. Dat is het doel van de afspraken die de 15 gemeenten van stads...
Tweede Cargohopper voor Utrecht
In Utrecht rijdt vanaf juni een tweede Cargohopper rond. Dankzij het succes van het eerste solar-elektrisch aangedreven d...
Stadsdistributie coach team van start
Het Connektprogramma Duurzame Logistiek start met het ‘Stedelijke Distributie coach team’.
Dit team zal steden en gem...
Steden terug naar het water
Het Ei van Columbus voor de stadsdistributie is er niet. Maar veel kleine kwarteleitjes samen kunnen veel problemen oplos...
Stadsdistributie: Onbekend maakt onbemind
Informatie over nut en noodzaak van stedelijke distributie kan beter. Zo concludeert de Europese conferentie ‘Urban Fre...
Bestelwagens in de ban van schone stadsdistributie
In een snel veranderende wereld worden de eisen gesteld aan het vervoer van goederen over de weg alsmaar complexer en op ...
Martinistad pionier stadsdistributie
De stad Groningen was pionier met nieuw beleid voor stadsdistributie. Een eigenzinnig beleid voert Groningen op het gebie...
Milieuzone: niet overal
Heel wat gemeenten zagen al af van de milieuzone.