Een tanker met 2.400 ton zwavelzuur is op 13 januari 2011 gekapseisd op de Rijn tussen Mainz en Koblenz. Het vervoer op de midden-Rijn is daardoor voor langere tijd geblokkeerd.

Havenbedrijf Rotterdam: ‘Dit nooit meer’
Havenbedrijf Rotterdam vindt dat een wekenlange stremming van de Rijn als gevolg van een ongeval zoals met de zwavelzuurt...

Armada mogelijk deze week langs Waldhof
De armada van honderden op de boven-Rijn geblokkeerde binnenschepen kan in de loop van de week mogelijk stroomafwaarts la...
CBRB: ‘Speculatie over Waldhof ongepast’
Binnenvaartorganisatie CBRB is boos over uitspraken van voorzitter Jan Veldman van de Europese Schippers Organisatie in N...

Mogelijk verbouwing ‘dubbelwanders’ nodig
De ramp met de Waldhof kan er toe leiden dat dubbelwandige tankers met zogenoemde centertanks aangepast moeten worden. Da...

Waterstofgas in Waldhof
Minstens een van de tanks van de bij de Lorelei op de Rijn verongelukte zwavelzuurtanker Waldhof bevat het explosieve wat...

Spoorvervoer op halve kracht langs Waldhof (+video)
Het spoorvervoer langs de Rijn draait vandaag op halve kracht als gevolg van de Waldhoframp. Dat was gistermiddag ook het...

Druk op Duitsers om Waldhof
Vanuit Nederland wordt toenemende druk op de Duitse vaarwegautoriteiten uitgeoefend om het vaarverbod bij het wrak van de...

Binnenvaart wil steun Schultz voor stremming Mainz
De binnenvaartsector wil financiële hulp van minister Schultz Verhaegen (infrastructuur) voor bedrijven die door het zin...

Nederland stuurt expert naar gekapseisde boot
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft een deskundige naar Duitsland gestuurd om de autoriteiten daar te advis...

‘Snel meer duidelijkheid over berging tanker’
Over de berging van de gekapseisde tanker op de Rijn bij Mainz komt snel meer duidelijkheid. Woensdag wordt de conditie v...