Mogelijk verbouwing ‘dubbelwanders’ nodig

De ramp met de Waldhof kan er toe leiden dat dubbelwandige tankers met zogenoemde centertanks aangepast moeten worden. Dat zou de sector naar schatting 75 miljoen euro kosten.

Voorzitter Jan Veldman van de Europese Schippers Organisatie (ESO) spreekt in Nieuwsblad Transport van vandaag het vermoeden uit dat het ontbreken van tussenschotten in de ladingtanks in de lengterichting van het schip een rol heeft gespeeld in het kapseizen van de zwavelzuurtanker bij de Lorelei.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Nutteloos artikel.Wat hier gepresenteerd wordt als waarheid is gebaseerd op 1 mening van 1 ondeskundige, die bovendien ook nog hevig speculeert over de toedracht van de ramp.Zegt meer over de toestand van de journalistiek dan over de toestand van de schepen.

Geplaatst door: Brutuzzz op

Ben het mijn heren Van gent en Oudakker eens. Ook mag men niet vergeten dat er al sinds begin jaren ’90 dubbelwandige tankers(met en zonder middellangschot) varen. Er is niet eerder een dubbelwandige tanker gekapseisd. Bij iedere nieuwe tanker die in de vaart is gekomen wordt een definitieve lek- en stabiliteitsberekening gemaakt. Deze berekeningen worden gemaakt ook op zeer extreme waardes. De reden dat het schip is gekapseisd zit hem daarom waarschijnlijk meer in een ‘human failure’ of in ee

Geplaatst door: Wim Driessen op

Dit artikel is zeer voorbarig, men moet zich realiseren dat conclusies trekken zonder over feiten te beschikken niet verstandig is, het lijkt er op dat er nog geen lading uit het schip is getreden, dat is een veel belangrijker conclusie op dit moment.

Geplaatst door: Dieter van Gent op

Artikel is onvolledig ( dubbele zijden zijn minaal 80 maar zelfs 100 cm ) en staan vele fouten in, natuurlijk moet er bekeken worden of dit ongeval een incident is of iets structureels, maar om op vage aannames te gaan spreken over aanpassingen van veel meer dan 300 schepen, met investeringen die ver boven de 500.000,00 € liggen door een totaal onvakkundig persoon gaat te ver.

Geplaatst door: Sjaak Oudakker op
Mogelijk verbouwing ‘dubbelwanders’ nodig | NT

Mogelijk verbouwing ‘dubbelwanders’ nodig

De ramp met de Waldhof kan er toe leiden dat dubbelwandige tankers met zogenoemde centertanks aangepast moeten worden. Dat zou de sector naar schatting 75 miljoen euro kosten.

Voorzitter Jan Veldman van de Europese Schippers Organisatie (ESO) spreekt in Nieuwsblad Transport van vandaag het vermoeden uit dat het ontbreken van tussenschotten in de ladingtanks in de lengterichting van het schip een rol heeft gespeeld in het kapseizen van de zwavelzuurtanker bij de Lorelei.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Nutteloos artikel.Wat hier gepresenteerd wordt als waarheid is gebaseerd op 1 mening van 1 ondeskundige, die bovendien ook nog hevig speculeert over de toedracht van de ramp.Zegt meer over de toestand van de journalistiek dan over de toestand van de schepen.

Geplaatst door: Brutuzzz op

Ben het mijn heren Van gent en Oudakker eens. Ook mag men niet vergeten dat er al sinds begin jaren ’90 dubbelwandige tankers(met en zonder middellangschot) varen. Er is niet eerder een dubbelwandige tanker gekapseisd. Bij iedere nieuwe tanker die in de vaart is gekomen wordt een definitieve lek- en stabiliteitsberekening gemaakt. Deze berekeningen worden gemaakt ook op zeer extreme waardes. De reden dat het schip is gekapseisd zit hem daarom waarschijnlijk meer in een ‘human failure’ of in ee

Geplaatst door: Wim Driessen op

Dit artikel is zeer voorbarig, men moet zich realiseren dat conclusies trekken zonder over feiten te beschikken niet verstandig is, het lijkt er op dat er nog geen lading uit het schip is getreden, dat is een veel belangrijker conclusie op dit moment.

Geplaatst door: Dieter van Gent op

Artikel is onvolledig ( dubbele zijden zijn minaal 80 maar zelfs 100 cm ) en staan vele fouten in, natuurlijk moet er bekeken worden of dit ongeval een incident is of iets structureels, maar om op vage aannames te gaan spreken over aanpassingen van veel meer dan 300 schepen, met investeringen die ver boven de 500.000,00 € liggen door een totaal onvakkundig persoon gaat te ver.

Geplaatst door: Sjaak Oudakker op