Van zichtbaarheid naar transparantie: het ontwerp van de nieuwe logistiek

Brand Stories

Data, analytics, machine learning en procesautomatisering veranderen de wereldwijde verzending van goederen en diensten radicaal en digitale expediteur Forto is klaar om de leiding te nemen.

Foto: Forto
In deze editie van Brand Stories vertelt Forto over de manier waarop zij verladers inzicht biedt in hun supply chains. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

De scale-up bereikte onlangs een waardering van 2,1 miljard dollar met de aankondiging van een investering van 250 miljoen onder leiding van Disruptive met deelname van SoftBank Vision Fund 2, Northzone, Unbound en A.P. Moeller Holding. Forto verwacht met deze investering haar technologie en dienstenaanbod nog verder te kunnen optimaliseren om een ​​nieuw type logistiek naar een groeiend aantal geografische gebieden te brengen.

De digitale expediteur heeft inmiddels ruim 800 mensen in dienst over achttien kantoren wereldwijd, waaronder Rotterdam. Daar voegt het toonaangevende logistieke en technologie-experts samen in één team. Zo is één van de nieuwste aanwinsten Thomas Eisenblätter, hij is benoemd tot Vice President Global Sea Freight Management, FCL, en brengt meer dan 30 jaar operationele, zakelijke ontwikkeling en partnermanagementervaring met zich mee. Eerder dit jaar trad Jochen Freese, een veteraan in de wereld van internationale wereldwijde toeleveringsketens en logistiek, ook toe tot Forto als Executive Vice President Procurement and Business Development. Dit maakt Forto een van de sterkste digitale expediteurs in Europa.

Alle modaliteiten

Forto beheert zendingen via alle transportmodaliteiten; zeevracht, luchtvracht, spoorvervoer en multimodaal transport. Marcel Beentjes, voorheen European Commercial Leader bij Uber, trad in 2021 in dienst bij Forto om de commerciële activiteiten in Nederland te leiden. ‘Ons platform maakt het gemakkelijk om transportkeuzes te vergelijken, ongeacht welke modaliteit het beste bij iemand past, met totale transparantie over de prijs en actuele capaciteit van de verschillende opties, legt Marcel Beentjes, directeur van Forto in Nederland, uit.

‘Informatie over de status van een zending is essentieel, zeker in de huidige marktomstandigheden waar containervervoer voor iedereen steeds uitdagender wordt. Ons doel is om ervoor te zorgen dat klanten zo snel mogelijk worden geïnformeerd over actuele ontwikkelingen, zoals nieuwe ETA’s door de rederij, rechtstreeks via ons digitale platform of via API-integraties. Ons logistieke team zorgt er ook voor dat er vroegtijdig wordt ingespeeld op de impact van eventuele verstoringen.’

Het Forto-platform bevat alle essentiële informatie over een zending op één plek, zodat iedereen die het nodig heeft toegang heeft tot de juiste en meest actuele informatie en documentatie. Door snel hoogwaardige gegevens aan klanten te verstrekken, kunnen gebruikers op het juiste moment de juiste beslissing nemen. ‘Als het onverwachte gebeurt, proberen we klanten te helpen de impact van ongeplande gebeurtenissen in hun supply chain te minimaliseren’, vertelt Beentjes.

Hoogwaardig inzicht

Nauwkeurige en tijdige informatie over mijlpalen, documenten, gebeurtenissen en verstoringen is zeer nuttig voor de supply chain manager en toch zijn het lang niet de enige dingen die kunnen worden gevolgd. Hoogwaardig inzicht in emissies van transport is essentieel om inzicht te krijgen in de impact op het milieu van de supply chain. Naarmate het effect van de versnellende klimaatverandering steeds duidelijker wordt, blijven de eisen van de consument en de regelgevende instanties voor duurzamere toeleveringsketens toenemen. Data is de eerste stap om logistiek gerelateerde emissies te begrijpen en reductie- en compensatieoplossingen te implementeren.

Voor verladers die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, biedt Forto tal van initiatieven aan als onderdeel van zijn missie om de wereldhandel duurzamer te maken. Forto biedt emissietransparantie en gedetailleerde rapportage van transportemissies aan klanten. Hierdoor kunnen ze de milieu-impact van zendingen met Forto analyseren, emissiegegevens opnemen in hun supply chain-beslissingen en uiteindelijk het reductiepotentieel identificeren.

Forto wil zichtbaarheid in supply chains naar een hoger niveau tillen en dat gaat verder dan mijlpalen en statusupdates. De focus ligt namelijk op het uitbreiden van de zichtbaarheid door technologie en logistieke expertise te combineren en zo superieure gegevens en bruikbare inzichten te leveren. Dit brengt veel meer transparantie in de toeleveringsketen.

Ontdek hoe ook u kunt gaan nadenken over transparantie in uw toeleveringsketen door hier het whitepaper van Forto te downloaden.

Dit verhaal is aan u verteld door Forto.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Van zichtbaarheid naar transparantie: het ontwerp van de nieuwe logistiek | NT

Van zichtbaarheid naar transparantie: het ontwerp van de nieuwe logistiek

Brand Stories

Data, analytics, machine learning en procesautomatisering veranderen de wereldwijde verzending van goederen en diensten radicaal en digitale expediteur Forto is klaar om de leiding te nemen.

Foto: Forto
In deze editie van Brand Stories vertelt Forto over de manier waarop zij verladers inzicht biedt in hun supply chains. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

De scale-up bereikte onlangs een waardering van 2,1 miljard dollar met de aankondiging van een investering van 250 miljoen onder leiding van Disruptive met deelname van SoftBank Vision Fund 2, Northzone, Unbound en A.P. Moeller Holding. Forto verwacht met deze investering haar technologie en dienstenaanbod nog verder te kunnen optimaliseren om een ​​nieuw type logistiek naar een groeiend aantal geografische gebieden te brengen.

De digitale expediteur heeft inmiddels ruim 800 mensen in dienst over achttien kantoren wereldwijd, waaronder Rotterdam. Daar voegt het toonaangevende logistieke en technologie-experts samen in één team. Zo is één van de nieuwste aanwinsten Thomas Eisenblätter, hij is benoemd tot Vice President Global Sea Freight Management, FCL, en brengt meer dan 30 jaar operationele, zakelijke ontwikkeling en partnermanagementervaring met zich mee. Eerder dit jaar trad Jochen Freese, een veteraan in de wereld van internationale wereldwijde toeleveringsketens en logistiek, ook toe tot Forto als Executive Vice President Procurement and Business Development. Dit maakt Forto een van de sterkste digitale expediteurs in Europa.

Alle modaliteiten

Forto beheert zendingen via alle transportmodaliteiten; zeevracht, luchtvracht, spoorvervoer en multimodaal transport. Marcel Beentjes, voorheen European Commercial Leader bij Uber, trad in 2021 in dienst bij Forto om de commerciële activiteiten in Nederland te leiden. ‘Ons platform maakt het gemakkelijk om transportkeuzes te vergelijken, ongeacht welke modaliteit het beste bij iemand past, met totale transparantie over de prijs en actuele capaciteit van de verschillende opties, legt Marcel Beentjes, directeur van Forto in Nederland, uit.

‘Informatie over de status van een zending is essentieel, zeker in de huidige marktomstandigheden waar containervervoer voor iedereen steeds uitdagender wordt. Ons doel is om ervoor te zorgen dat klanten zo snel mogelijk worden geïnformeerd over actuele ontwikkelingen, zoals nieuwe ETA’s door de rederij, rechtstreeks via ons digitale platform of via API-integraties. Ons logistieke team zorgt er ook voor dat er vroegtijdig wordt ingespeeld op de impact van eventuele verstoringen.’

Het Forto-platform bevat alle essentiële informatie over een zending op één plek, zodat iedereen die het nodig heeft toegang heeft tot de juiste en meest actuele informatie en documentatie. Door snel hoogwaardige gegevens aan klanten te verstrekken, kunnen gebruikers op het juiste moment de juiste beslissing nemen. ‘Als het onverwachte gebeurt, proberen we klanten te helpen de impact van ongeplande gebeurtenissen in hun supply chain te minimaliseren’, vertelt Beentjes.

Hoogwaardig inzicht

Nauwkeurige en tijdige informatie over mijlpalen, documenten, gebeurtenissen en verstoringen is zeer nuttig voor de supply chain manager en toch zijn het lang niet de enige dingen die kunnen worden gevolgd. Hoogwaardig inzicht in emissies van transport is essentieel om inzicht te krijgen in de impact op het milieu van de supply chain. Naarmate het effect van de versnellende klimaatverandering steeds duidelijker wordt, blijven de eisen van de consument en de regelgevende instanties voor duurzamere toeleveringsketens toenemen. Data is de eerste stap om logistiek gerelateerde emissies te begrijpen en reductie- en compensatieoplossingen te implementeren.

Voor verladers die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, biedt Forto tal van initiatieven aan als onderdeel van zijn missie om de wereldhandel duurzamer te maken. Forto biedt emissietransparantie en gedetailleerde rapportage van transportemissies aan klanten. Hierdoor kunnen ze de milieu-impact van zendingen met Forto analyseren, emissiegegevens opnemen in hun supply chain-beslissingen en uiteindelijk het reductiepotentieel identificeren.

Forto wil zichtbaarheid in supply chains naar een hoger niveau tillen en dat gaat verder dan mijlpalen en statusupdates. De focus ligt namelijk op het uitbreiden van de zichtbaarheid door technologie en logistieke expertise te combineren en zo superieure gegevens en bruikbare inzichten te leveren. Dit brengt veel meer transparantie in de toeleveringsketen.

Ontdek hoe ook u kunt gaan nadenken over transparantie in uw toeleveringsketen door hier het whitepaper van Forto te downloaden.

Dit verhaal is aan u verteld door Forto.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.