De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Wegvervoer
Nederlandse truckchauffeur op brandende ferry
Het is nog onduidelijk hoe het is met de Nederlandse vrachtchauffeur Joran de Vre die meevoer op de ferry 'Norman Atlanti...
Shortsea
Nieuwe dienst DFDS naar Noorwegen
De Deense shortsearederij DFDS Logistics begint een nieuwe dienst tussen Noord-Duitsland en Noorwegen.
Shortsea
Nieuwe dienst Moerdijk-Blyth
Er komt een nieuwe shortseadienst tussen Moerdijk en het Britse Blyth. A2B-online Container heeft hierover overeenstemmin...
Ferryvervoer
Scandlines verhuist hoofdkantoor naar Hamburg
Ferryrederij Scandlines verhuist zijn Duitse hoofdkantoor van Rostock naar Hamburg.
Bestemmingen
Ro/ro-dienst geschrapt om zwavelnorm
Transfennica stopt eind december zijn ro/ro-dienst tussen Bilbao, Portsmouth en Zeebrugge. Door de nieuwe zwavelnormen va...
Ro/ro
DFDS stelt verwachtingen 2014 alweer bij
DFDS heeft voor de tweede keer dit jaar zijn winstverwachting over 2014 naar boven bijgesteld.
NMT Shipping neemt lijneractiviteiten RMR over
De in Purmerend gevestigde NMT Group heeft de lijndienstactiviteiten van ro/ro-dienstverlener RMR overgenomen. NMT wil op...
Eerste bezoek ‘Grande Lagos’ in Amsterdam
Het ro/ro multipurpose schip 'Grande Lagos' van de Italiaanse rederij Grimaldi heeft deze week in zijn maiden voyage de h...
SOL breidt Noord-Europese ro/ro-route uit
Swedish Orient Line (SOL) gaat zijn ro/ro-diensten tussen Finland, Duitsland, Benelux en Verenigd Koninkrijk opwaarderen....
Transportbedrijven vrezen woekertoeslagen door nieuwe zwavelnorm
Transportbedrijven vrezen dat rederijen de zwaveltoeslagen zullen gebruiken om extra winst te maken. Vooral de sterke ver...