De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Tata Steel verlengt contract met P&O Ferrymasters
Staalfabrikant Tata Steel Europe heeft het contract met logistiek dienstverlener P&O Ferrymasters met drie jaar verle...
Record voor Vlaamse shortsea
In de Vlaamse havens is vorig jaar bijna 137 miljoen ton shortsealading overgeslagen, 2% meer dan in 2012. Dat meldt het ...
Nieuwe spoordienst Duisburg-Kiel
In februari gaat een directe spoordienst tussen Duisburg en de haven van Kiel van start, met aansluiting op de veerdienst...
Staking veren Corsica voorbij
De staking op de veerboten van en naar Corsica is voorbij. De bonden zijn tevreden over akkoorden die ze met de ferrymaat...
Grotere schepen op Bilbaodienst
Transfennica zet vanaf deze maanden grotere schepen in op de ro/ro-dienst tussen Zeebrugge en Bilbao, de ‘Forerunner’...
AFTO wordt TLN-deelmarkt Ferrytransport
Transport en Logistiek Nederland (TLN) kent sinds kort een deelmarkt Ferrytransport.
De nieuwe deelmarkt is de voortzetti...
Extra veerdiensten Corsica door concurrent van SNCM
Corsica Ferries gaat extra veerdiensten van en naar Corsica uitvoeren als de stakingen bij concurrent SNCM aanhouden.
Sin...
Staking bij veerdienst naar Corsica
Een staking bij veerdienst SNCM heeft het eiland Corsica van de buitenwereld geïsoleerd. De staking begon op Nieuwjaarsd...
Algerie Ferries zoekt ferry
De Algerijnse rederij Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs (ENTMV) is op zoek naar een nieuwe ferry vo...
Weer pech Scandlines bij bouw nieuwe ferryboten
De werf STX Finland Oy heeft de voorfinanciering niet rond kunnen krijgen voor de bouw van twee ferryboten voor rederij S...