De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Strengere normen kustvaart
De zeescheepvaart mag graag benadrukken dat het de schoonste modaliteit is. Dat weerhoudt de politiek er niet van om de s...
Project voor douanevrije kustvaart staat op waakvlam
Het Europese Blue Belt-project, waarmee één Europese zone wordt gecreëerd voor het intra-Europees maritiem vervoer, is...
Thermo King maakt koelapparaat speciaal voor ferryvervoer van trailers
Thermo King komt met een nieuwe versie van zijn koelunit SLX 300, speciaal bestemd voor trailers die op veerboten lange e...
Scandlines reorganiseert en ontslaat mensen
Scandlines heeft een reorganisatie aangekondigd waarbij in Denemarken en Duitsland naar schatting 175 ontslagen vallen.
D...
Grimaldi verhoogt frequentie naar Nigeria
De Napolitaanse rederij Grimaldi Lines wijzigt het vaarschema van één van zijn vijf roro-diensten naar West-Afrika om d...
P&O Ferrymasters vindt nieuwe Finse partner
P&O Ferrymasters en Greencarrier Freight Services gaan samenwerken in het vervoer tussen de Benelux en Noord-Europa.
...
Björn Petrusson wordt nieuwe vrachtchef van Stena Line
Björn Petrusson is vanaf 1 augustus dit jaar de nieuwe vrachtchef bij Stena Line. Hij moet de vrachtactiviteiten gaan le...
Visbeen en partners beginnen shortseadienst op Spanje
Post-Kogeko, Visbeen en Coolboxx zijn een dienst voor koel- en vrieslading overzee begonnen tussen Nederland, Engeland en...
DFDS schuift met schepen
De Deense ferryrederij DFDS verschuift een aantal van haar schepen naar ander routes om te capaciteit beter af te stemmen...
LD Lines en DFDS voegen Kanaal- en Med-diensten samen
DFDS en Louis Dreyfus Armateurs gaan een joint-venture oprichten om hun diensten op het Kanaal en tussen Frankrijk en Tun...