De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Spaans fruit over zee
Het is vaak geprobeerd, maar nog nooit gelukt: een shortseadienst voor versgoed vanuit het zuiden van Spanje naar Rotterd...
Seago Line uit de startblokken
De nieuwe shortsea dochter van de Maersk groep, Seago Line, is volop bezig met de opening van eigen kantoren. Vorige week...
Finnlines verhoogt capaciteit van en naar Kotka
Finnlines breidt de samenwerking met papierproducent StoraEnso uit en kan daardoor de frequentie van zijn roro-dienst tus...
DFDS start roro-dienst tussen Kiel en Ust Luga
De Deense rederij DFDS start een veerdienst tussen de Noord-Duitse haven Kiel en de nieuwe Russische haven Ust Luga, die ...
Scandlines verhoogt capaciteit naar Balticum
De Duitse rederij Scandlines verhoogt de capaciteit van zijn veerdienst tussen Travemünde, Liepaja en Ventspils. Vanaf e...
Grootste roro-schip ter wereld gedoopt (+foto’s)
Wallenius Wilhelmsen Logistics (WWL) heeft afgelopen vrijdag op de eigen terminal in Zeebrugge de ‘Tønsberg’ gedoopt...
CMA CGM schrapt merknaam OTAL
De Franse rederij CMA CGM wordt officieel onder eigen naam actief tussen Noord-Europa en West-Afrika. De merknaam OT Afri...
P&O Ferries legt klacht neer tegen Seafrance
De Britse rederij P&O Ferries heeft bij de Europese Commissie een klacht ingediend over het feit dat concurrent Seafr...
Maidentrip van ‘B Ladybug’ voor nieuwkomer Ro Ro Line (+ foto’s)
Het roro-schip ‘B Ladybug’ heeft Antwerpen aangelopen op zijn maidentrip. Het schip verzorgde de tweede afvaart van d...
Transfennica verhoogt capaciteit naar Bilbao
Deze maand schakelt Transfennica een nieuw roro-schip in tussen Zeebrugge en Bilbao. De rederij charterde de ‘Bore Seaâ...