De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Ferryreders constant op zoek naar marktniches
Diensten worden geïntensiveerd of juist afgebouwd, bedrijfsonderdelen aan collega’s verkocht, kortom: het ferrylandsch...
Oekraïne: Business as usual, maar voor hoe lang?
‘Business as usual’ is de algemene opvatting over het scheepvaartverkeer richting Oekraïne.
Toch is de crisis in het...
Nieuwe Baltische dienst DFDS
DFDS opent begin volgende maand een nieuwe ferrydienst voor vrachtvervoer tussen het Duitse Travemünde en het Litouwse K...
Cao-akkoord DFDS, acties voorbij
De acties bij het ferrybedrijf DFDS zijn van de baan, omdat partijen een akkoord over een nieuwe cao hebben bereikt.
Dat ...
DFDS sluit route
De Deense ferrymaatschappij DFDS sluit zijn route tussen Esbjerg en Harwhich als gevolg van de nieuwe zwavelemissie-eisen...
Stena concentreert ferryvervoer wagons in Rostock
Stena Line heeft het vervoer van spoorwagons op zijn veerboten tussen Sassnitz in Duitsland en het Zweedse Trelleborg ges...
Doeksen nu enige reder op Terschelling
Rederij Doeksen wordt de enige veermaatschappij tussen Harlingen en de Waddeneilanden Vlieland en Terschelling.
Dat is de...
P&O Ferrymasters begint dienst Benelux-Duitsland
P&O Ferrymasters is een dagelijkse dienst voor deel- en groupageladingen over de weg begonnen tussen de Benelux en Du...
Stena neemt Frans-Ierse ferryroute over
Stena Line heeft de ferryroute tussen het Ierse Rosslare en het Franse Cherbourg overgenomen van Celtic Link.
Het betreft...
Nieuwe ro/ro-dienst tussen Europa en Zuid-Amerika
Roll on/roll off-carrier NMT begint vanaf april een nieuwe ro/ro-dienst tussen de Europese havens en de westkust van Zuid...