De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Afhandeling ro/ro-vracht in Antwerpen ook elektronisch
De haven van Antwerpen wordt steeds meer papierloos. Na de containers wordt nu ook het rollend materieel via de e-Desk af...
Unifeeder: meer Noord-Europese diensten
Unifeeder gaat zijn Noord-Europees netwerk uitbreiden. De shortsea-rederij wil de netwerken tussen Scandinavië en de Bal...
Stena Line kondigt verlies 800 banen aan
Ferrymaatschappij Stena Line gaat 800 banen schrappen. De financiële resultaten van het bedrijf zijn over de afgelopen v...
Extra ro/ro-dienst Rotterdam-Leixões
De Luxemburgse agent CLdN breidt zijn ro/ro-service tussen Rotterdam en de Portugese havenstad Leixões uit met een extra...
Stena zet extra schip in op Killingholme
Stena Line verhoogt, met de inzet van een derde schip, de capaciteit van zijn dienst tussen Hoek van Holland en het Engel...
Eurotunnel vreest voor eigen ferrydienst
Eurotunnel vreest dat het aan het eind van dit jaar zijn veerdienst tussen Dover en Calais moet staken, zelfs als een ber...
KKR dichtbij verkoop UN Ro-Ro
De Amerikaanse investeerder KKR is dichtbij de verkoop van de Turkse carrier UN Ro-Ro.
Volgens persbureau Bloomberg is he...
Britse kartelautoriteit pakt opnieuw MyFerryLink aan
De Britse concurrentieautoriteit CMA onderneemt een nieuwe poging om MyFerryLink, de ferrydochter van Eurotunnel, van de ...
Milieuvriendelijke kustvaarders in aantocht
Het Finse Containerships luidt in Europa een nieuw milieuvriendelijk hoofdstuk in voor de kustvaart.
De Finnen hebben de ...
‘Vaste’ Kanaalferry viert vierde lustrum
De vreemde eend in de ferry-bijt, de Kanaaltunnel, is in de twintig jaar na opening een goede investering gebleken. Behal...