De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Noordzeemarkt blijft vlak
‘Niemand verdient een cent met veerdiensten over de Noordzee’, zegt Pim de Lange van Stena Line BV. De plannen voor n...
Athene dreigt met cel tegen stakend ferrypersoneel
Griekenland heeft zijn ferrypersoneel opgedragen weer aan het werk te gaan om de eilanden te bevoorraden.
Het personeel o...
Brittany Ferries plant nieuwe kanaaldienst
Brittany Ferries wil op 17 mei van start gaan met een nieuwe dienst tussen Le Havre en Portsmouth. Het zal op deze route ...
UCI maakt ‘doorstart’
De Duitse shortsearederij United Container Intermodal (UCI) heeft een nieuwe dienst opgezet tussen Moerdijk en Engeland.
...
MyFerryLink ziet marktaandeel stijgen
De Franse ferrymaatschappij MyFerryLink heeft naar eigen zeggen vorige maand een even groot marktaandeel bereikt tussen C...
Rechter buigt zich over vrije toegang haven Puttgarden
De Duitse rechter moet zich buigen over de vraag of ferryrederij Scandlines zijn concurrenten de toegang tot de veerhaven...
CargoBeamer bouwt in Calais kraanloze terminal
CargoBeamer wil in Europa een net aanleggen van kraanloze terminals voor het gecombineerde weg/spoorvervoer. Een eerste p...
P&O huurt nieuw schip voor dienst op Tilbury
De Britse rederij P&O Ferries vervangt begin volgend jaar de 32 jaar oude freighter ‘Norqueen’ uit de dienst tuss...
DFDS herschikt vloot op het Kanaal
De Deense rederij DFDS Seaways verhuist het ro/pax-schip ‘Dover Seaways’ van de dienst tussen Duinkerken en Dover naa...
Europa maakt werk van shortsea
De Europese Commissie komt uiterlijk voorjaar 2013 met een pakket maatregelen om shortseashipping te stimuleren.
De maatr...