Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Ecotaxe Poids Lourds wellicht al in 2014 duurder
Nog voor hij officieel van kracht is, zijn al plannen uitgelekt dat de Franse regering de Ecotaxe Poids Lourds wil verhog...
GLS werkt samen met Franse Mondial Relay
Pakketvervoerder GLS is een samenwerking aangegaan met de Franse branchegenoot Mondial Relay.
Mondial Relay stelt zijn ne...
Frankrijk werkt aan eenvoudiger regeling kilometerheffing
De Franse transportminister, Frédéric Cuvillier, gaat het decreet vereenvoudigen aan de hand waarvan vervoerders de kos...
Vrachtvervoer per spoor in Frankrijk herstelt fors
Na twee magere jaren (-20,5% in 2009 en -6,7% in 2010) ging het vrachtvervoer per spoor in Frankrijk er vorig jaar met 14...
Frankrijk zet rem op plannen infrastructuur
Frankrijks nieuwe minister van Transport gaat snoeien in de plannen voor de aanleg van nieuwe infrastructuur.
Dat heeft d...
Geodis wil spoorvervoer sterk uitbreiden
Geodis heeft uitgewerkte plannen om over een 'spoorsnelweg' door Europa jaarlijks een half miljoen trailers te vervoeren....
Ook Frankrijk start met trajectcontrole
Op twee wegen in Frankrijk zijn systemen geïnstalleerd voor 'trajectcontrole'. Hierbij wordt de gemiddelde snelheid van ...
Tekort aan Franse alcoholtesters
Omdat alle chauffeurs op Franse wegen vanaf 1 juli in hun (vracht)wagen een ongebruikte alcoholtester aan boord moeten he...
Dentressangle verdacht van onderbetaling Oost-Europeanen
Bij Norbert Dentressangle zijn onderzoeken van politie en justitie gaande naar onderbetaling van buitenlandse chauffeurs....
Project Seine-Nord in gevaar
Binnen de nieuwe Franse regering bestaat weerstand tegen de aanleg van het kanaal Seine-Nord.
De nieuwe president, Franç...