Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Cuvillier nieuwe Franse bewindsman voor transport
Frédéric Cuvillier is in de regering van premier Ayrault benoemd tot nieuwe onderminister (ministre-délégue) voor tra...
Politici hekelen Franse boetes wegvervoer
Het CDA en de ChristenUnie (CU) in het Europees Parlement zijn ‘ontzet’ over de torenhoge boetes die buitenlandse vra...
‘Haropa’ maakt pas op de plaats in eerste kwartaal
De havens van Le Havre, Rouen en Parijs, 'Haropa', behandelden in het eerste kwartaal samen 22,3 miljoen ton. Achter dat ...
DKV brengt één ‘obu’ voor alle Franse tol
DKV Euro Services heeft een contract gesloten met Ecomouv, exploitant van de nieuwe Franse kilometerheffing, voor de afre...
Brandstofdiefstallen nemen toe in Zuid-Frankrijk
In het zuiden van Frankrijk worden de laatste weken op truckparkings aanzienlijk meer brandstofdiefstallen genoteerd. Er ...
Shuttletreinen Eurotunnel vervoeren 21% meer vrachtauto’s
Eurotunnel zag het vervoer van vrachtauto's op zijn shuttletreinen onder het Kanaal door in het eerste kwartaal met 21% t...
De poid lourd moet aan de tol geloven
Frankrijk gaat aan de tol. Naast de bekende ‘péages’ wordt een netwerk van wegen aangewezen waarop de staat een kilo...
Tekort aan rijpaden
In de jaren tachtig was het spoor goed voor 30% van het Franse vrachtvervoer. In 2010 was dat 10% maar de daling lijkt nu...
Vier havens langs Seine Nord
Het Franse VNF zoekt in de Benelux investeerders voor vier multimodale centra langs Seine-Nord.
De realisatie van het nie...
Stadsdistributie met binnenschip aan voet van Eiffeltoren
De Franse supermarktketens willen hun transporten milieuvriendelijker maken. Casino doet een beroep op de binnenvaart voo...