Tekort aan rijpaden

In de jaren tachtig was het spoor goed voor 30% van het Franse vrachtvervoer. In 2010 was dat 10% maar de daling lijkt nu gestopt.

Vorig jaar hebben zowel de reeds lang bestaande operator SNCF Fret als de nieuwkomers meer lading over Franse sporen vervoerd dan in 2010. De glorietijd van het Franse spoor lijkt echter voorbij en een opleving zit er op korte termijn niet in wegens een tekort aan rijpaden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Tekort aan rijpaden | NT

Tekort aan rijpaden

In de jaren tachtig was het spoor goed voor 30% van het Franse vrachtvervoer. In 2010 was dat 10% maar de daling lijkt nu gestopt.

Vorig jaar hebben zowel de reeds lang bestaande operator SNCF Fret als de nieuwkomers meer lading over Franse sporen vervoerd dan in 2010. De glorietijd van het Franse spoor lijkt echter voorbij en een opleving zit er op korte termijn niet in wegens een tekort aan rijpaden.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu