Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Zowel in Duitsland als in Nederland gaan stemmen op voor het aanmelden van een binnenvaartcrisis bij de Europese Commissie. Zo’n officiële aanmelding moet de weg vrijmaken voor extra steun voor de sector. In Duitsland denkt men daarbij onder meer aan de herinvoering van een sloopregeling.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Eindelijk gaat men in NL Europees denken…de huidige maatregelen i p v 2 jaar nu 4 jaar geen aflos van kapitaal en dat onder de bescherming van hare majesteit, nl. door de bestaande staatsgarantie van 2 naar 4 jaar te brengen.
Deze maatregelen zijn zeer concurrentie vervalsend, ook voor de NL. binnenv Ondern.
De banken kunnen nu zelf beslissien wie in aanmerking komt voor deze versoepeling!
m a w Binnenschepen waarvan de huidige marktwaarde lager is als de hypotheek laat men niet failliet