Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
Mammoet Maritime in Schiedam heeft opdracht gekregen om de gezonken zwavelzuurtanker Waldhof te bergen. Die zonk 13 januari op de Rijn bij de beruchte bocht bij de Lorelei.
Volgens Mammoet-woordvoerder Johan Pastoor zal de totale operatie waarschijnlijk zo’n vier weken in beslag nemen. De berging is het afgelopen weekend echt begonnen.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
de schade ligt voor de schippers helemaal niet zo hoog die worden namelijk al 2 jaar lang uitgeknepen door de verladers. 2500 euro voor een schip per dag laat me niet lachen een 110 meter vaart net 600 euro op nog even zo doorgaan dan is de helft van de binnevaart weg .staat de rijksweg weer heel de dag dicht
hoezo dubbelwandig beter en veiliger dan enkelwandig.ik vaar nu al heel wat jaren maar heb nog nooit gehoord van een gekapzeisde enkelwandige tanker.mischien stof tot nadenken……
Schip ligt stabiel.Vanmiddag een schip stroomopwaarts langzaam gepasseerd.Is goed gelukt volgens ttext.Kijk bv op http://www.vaart.nl of http://www.schuttevaer.nlVier weken is wel lang.We zullen wel zien.Hopelijk zijn die bokken sterk genoeg.En het vastmaken van de bokken zal ook niet meevallen.Zij moeten haaks op de stroom.Allemaal rots.Dus ankers houden niet of slecht.
wat een onzin allemaal. Er zijn mensen die hier grof geld aan verdienen, terwijl het schip allang weg had kunnen zijn. De duitsers zijn op het gebied van binnenvaart volkomen incapabel. Het is heel simpel: snij ter plaatse van iedere tank een gat in de zij, begin bij het achterschip, pomp de tank leeg en terwijl het achterschip omhoog komt snij je de tweede tank open en pompt die ook leeg enz. Vervolgens komt het schip omhoog door het opdrijvend vermogen, en dat is het kritieke moment waarbij je
Gaat deze berging echt ca. 4 weken duren? Het is natuurlijk een vreselijk ongeval, maar heeft wellicht ook vreselijke gevolgen voor de al dan niet ‘particuliere’ scheepseigenaren. Sommige schepen hebben al enkele dagen voor hoog water gelegen en zometeen ook ruim een week alvorens het bergingsmateriaal ter plaatse is. Dan nog eens 4 weken berging en liggen de langstliggenden al 6 weken stil. Sommige van deze scheepseigenaren hebben 8 tot 10 man in loondienst en kunnen de doorlopende kosten niet
Zwavelzuur is niet zo gevaarlijk.moet er geen water bijdoen andersom valt het erg mee.Ben wel benieuwd waardoor het schip plotseling kapseist.mogelijk bij de rotsen boven de betteck geraakt?.
Ik vraag mij wel af of zo’n schip met al die rommel erin nog wel een hele week kan wachten op berging. Of geeft de overheid aan dat er "geen gevaar is voor de volksgezondheid"?