Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Het zinken van de zwavelzuurtanker Waldhof op de Rijn bij de Lorelei kan ontaarden in een logistieke nachtmerrie met grote gevolgen voor vervoerders en verladers in Noordwest-Europa.
Als de doorvaart langer dan twee weken gestremd blijft, en daar is er al één van voorbij, komt ook de aanvoer in de zeehavens wegens gebrek aan afvoercapaciteit in het gedrang.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
de moesel heeft niks te maken met de stremming,op de rijn.heeft misschien wel met de vrachtprijs te maken.en die is niet winst gevend ,met deze dure gasolie,er zijn schepen genoeg ,die er heen willen,maar geen geld,en vragen geld,dan krijg je als antwoord ,dat betalen ze toch niet.dus er is iets hgeel anders aan de hand ,de schippers willen wel.maar het moet voor niks:.
de kolencentrales langs de moesel moeten niet zeuren ,er zijn schepen genoeg ,die het doen willen.maar het ligt aan de kostprijs ,want als je een normale kostprijs vraagt,dan krijg je als als antwoord van de bevrachter,dat hoeven we niet te vragen ,dat krijgen we toch niet,als wij nu naar tionville of blenod varen .dan kan ik net zo goed hier in de buurt blijven.dus er iets anders aan de hand
Het is natuurlijk een ramp voor het massa transport het ongeluk op de rijn.Maar dat het transport per binnenschip in gevaar komt ten noorden van deze bestemmingen is onzin .Er zijn nog heel wat schepen om dit op te vangen.Maar er word door bepaalde tussenpersonen een beeld gecreeerd dat er geen schepen meer zijn.Maar de werkelijkheid is deze nog beschikbare schepen vragen een normale kostprijs vergoeding en die krijgen we niet.Er zullen in de toekomst wel meer rampen en ongelukken ge
Misschien niet aan de minimum baladingsgraad gehouden,ik weet niet hoe de voorschriften zijn in de tankvaart.Zwavelzuur is een zwaar product,weinig volume,veel gewicht,dus vandaar mijn suggestie.De waarheid zal wel"boven water"komen.
op moment dat het schip gelicht komt de waarheid echt boven.Maar een lading in een tankschip met vele compartimenten gaat echt niet schommelen.waarschijnlijk geraakt bij de junkfrauen en compartiment naast ladingtanks volgelopen met als resultaat kapseisen
Typisch persbericht. De kolen die naar de Moezel worden vervoert hoeven niet de Lorelei te passeren . Of hebben ze de Moezelmonding verlegt naar Mainz.
Tekst klopt niet.Rivier de Moezel is vanaf de zeehavens normaal bereikbaar.