Rijnterminal Mainz: ‘Nauwelijks alternatief vervoer voor Antwerpen en Rotterdam’

Bij de Container Terminal Mainz (CMT) aan de Rijn stapelen de containers zich op. De terminal schat dat slechts 30 procent via spoor en weg Antwerpen en Rotterdam kan bereiken.

Volgens exploitant Wincanton van CTM, dat even ten zuiden van de gezonken Waldhof ligt, wordt er druk onderhandeld tussen vervoerders, vrachtbemiddelaars en klanten wat er moet worden gedaan.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

ja en dan gaat de kraan ook nog kapot, en dan sta je daar onder de kraan voor een bak naar antwerpen

Geplaatst door: rafel op

Over de weg is er echt wel voldoende capaciteit beschikbaar, maar ik denk dat het probleem is dat de juiste prijs niet betaald wordt. En wie betaald de kosten?

Geplaatst door: G.J. van den Bogerd op
Rijnterminal Mainz: ‘Nauwelijks alternatief vervoer voor Antwerpen en Rotterdam’ | NT

Rijnterminal Mainz: ‘Nauwelijks alternatief vervoer voor Antwerpen en Rotterdam’

Bij de Container Terminal Mainz (CMT) aan de Rijn stapelen de containers zich op. De terminal schat dat slechts 30 procent via spoor en weg Antwerpen en Rotterdam kan bereiken.

Volgens exploitant Wincanton van CTM, dat even ten zuiden van de gezonken Waldhof ligt, wordt er druk onderhandeld tussen vervoerders, vrachtbemiddelaars en klanten wat er moet worden gedaan.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

ja en dan gaat de kraan ook nog kapot, en dan sta je daar onder de kraan voor een bak naar antwerpen

Geplaatst door: rafel op

Over de weg is er echt wel voldoende capaciteit beschikbaar, maar ik denk dat het probleem is dat de juiste prijs niet betaald wordt. En wie betaald de kosten?

Geplaatst door: G.J. van den Bogerd op