In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
Vrij spel voor vrachtwagens in Londen tijdens de Spelen
Wegvervoerders mogen tijdens de komende Olympische en Paralympische Spelen volop gebruik maken van nachtdistributie in he...
Britse pompstations leeg door paniek over staking
Steeds meer Britse pompstations moeten 'nee' verkopen doordat de Britten in paniek zijn geraakt door een dreigende stakin...
Brits wegvervoer tegen plan tolwegen
De Britse organisatie van wegvervoerders Road Haulage Association (RHA) is tegen het eerder deze week door premier David ...
Burger Ferry Agencies opent kantoor in Dover
Burger Ferry Agencies opent deze week een kantoor in het Engelse Dover.
Het nieuwe kantoor kan Britse klanten voorzien va...
Nieuwe containerterminal voor Liverpool
Het Britse havenbedrijf Peel Ports heeft de aanbesteding op gang gebracht voor de bouw van een nieuwe diepwater-container...
Dublin Port wil overslag verdubbelen tot 60 miljoen ton
Dublin Port heeft een masterplan klaar en gaat met eigen middelen 600 miljoen euro investeren. Tegen 2040 wil de grootste...
‘Ierse economie kan weer groeien’
De beperkte groei van de Ierse economie kan in 2012 aanhouden.
Dat zegt de Finse Eurocommissaris Olie Rehn van Economisch...
Twijfel over Engels herstel blijft
De Engelse economie kan dit jaar weer overeind krabbelen, aldus topbankier Charles Bean. Maar aan zijn woorden wordt getw...
Wegen staan voorlopig nog vol
Aan de zuidoostkant heeft Engeland een groot verkeersprobleem. Alle handel met het continent moet daar over een wegennet ...
Penning wil ponden zien
De Britse regering wil een heffing invoeren voor buitenlandse vervoerders. Britse vervoerders krijgen compensatie.
De Bri...