In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
Londen verbiedt goederenvervoer overdag tijdens Olympische Spelen
Tijdens de Olympische Spelen van 2012 in Londen gelden tal van maatregelen om het verkeer in de stad zoveel mogelijk teru...
Wegvervoer op VK neemt weer toe
Het wegvervoer op het Verenigd Koninkrijk zit weer in de lift.
In het eerste kwartaal van dit jaar verlieten 636.000 vrac...
Stobart groep ziet winst inzakken
De Britse logistieke dienstverlener Stobart Group heeft in het boekjaar tot eind februari een winst voor belastingen geha...
DFDS Seaways verlaagt frequentie naar Schotland
Tegenvallende volumes en hoge brandstofkosten hebben DFDS Seaways doen besluiten om het aantal afvaarten tussen Zeebrugge...
Belfast Harbour investeert 100 miljoen
Belfast Harbour gaat ruim 100 miljoen euro investeren in verschillende verbeteringen, zo heeft de haven van van de Noord-...
Ierse havens pakken groei weer op
Na een dramatische daling van de doorvoer in 2009 hebben de Ierse havens vorig jaar de groei weer op kunnen pakken.
Het r...
Grimsby bouwt terminal voor autoschepen
De Noord-Engelse haven Grimsby heeft vergunning van de overheid gekregen voor de aanleg van een rivierterminal met twee a...
Unifeeder verhoogt aantal afvaarten naar VK
De Deense rederij Unifeeder start volgende week een vierde feederdienst tussen Rotterdam en de Britse oostkust. Deze nieu...
Deze week in de krant: dossier Verenigd Koninkrijk en Ierland
Het vervoer op het Verenigd Koninkrijk en Ierland kreeg in de crisis harde klappen te verwerken. Hoewel Ierland nog wat a...
Wegvervoer op Groot-Brittannië groeit weer
Afgelopen jaar hebben 2,47 miljoen vrachtwagens en losse opleggers Groot-Brittannië verlaten via één van de havens of ...