In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
Diesel vreet marge
Britse wegvervoerders kunnen de sterk stijgende dieselkosten maar mondjesmaat doorberekenen. De regering moet de accijns ...
Grijze haren van de Spelen
Londen maakt zich op voor de Olympische Spelen. De overheid haalt alles uit de kast om verkeerschaos te vermijden.
Ondank...
Wegvervoer op Groot-Brittannië 15% lager dan voor crisis
Het internationale wegvervoer van en naar Groot-Brittannië ligt nog altijd 15% onder het niveau van voor de crisis.
In 2...
Haven van Londen ziet goederenstroom groeien
De haven van Londen, waar alle haveninstallaties langs de Theems toe behoren, heeft afgelopen jaar 48,8 miljoen ton goede...
Meer milieuzones op komst in Britse steden
Het ziet er naar uit dat de Londense milieuzone binnenkort navolging gaat krijgen in verschillende andere Britse steden.
...
Britse FTA prijst winterwerk ‘Rijkswaterstaat’
De Britse Freight Transport Association heeft de Highway Agency, de Britse ‘Rijkswaterstaat’, geprezen voor het berij...
Goederenstroom haven Dublin nagenoeg stabiel
De haven van de Ierse hoofdstad Dublin heeft afgelopen jaar 28,1 miljoen ton goederen verwerkt.
Dat is vrijwel evenveel a...
Britse TruckPol met opheffing bedreigd
De Britse dienst TruckPol, een speciale politie-eenheid die zich bezig houdt met het verzamelen en verspreiden van inform...
Tilbury Container Terminal nu van Forth Ports
De Tilbury Container Terminal in de Theems bij Londen is geheel in handen gekomen van het Schotse havenbedrijf Forth Port...
Britse minister waarschuwt Hutchison
De Britse transportminister Mike Penning heeft terminal operator Hutchison te verstaan gegeven op te houden met zijn juri...